۱۳۹۸ تیر ۲۶, چهارشنبه

تداوم اعتصاب غذای ارژنگ داوودی در پنجاه و هفتمین روز اعتصاب غذا


زندانی سیاسی ارژنگ داوودی پنجاه و هفتمین روز اعتصاب غذای خود را در زندان زابل پشت سر گذاشت.
مهندس ارژنگ داوودی ۶۶ ساله که در زندان زابل در تبعید است، در اعتراض به نداشتن حق تماس تلفنی و ملاقات، و با خواسته انتقال به بند زندانیان سیاسی  اعتصاب غذا کرده است.

آقای داوودی پس از ۱۶ سال زندان همچنان با بدرفتاری و محرومیت از حقوق اولیه یک زندانی و کمترین امکانات محروم است. وی در زندان زابل در یک سلول کثیف زندانی است و زمانی که با پول خود اقدام به خرید یخچال و کولر نمود، از تحویلدهی یخچال به وی خودداری کردند. این در حالیست که این زندانی سیاسی با سن بالا به بیماریهای مختلفی چون دیابت مبتلاست. فشارهای وارده به او به حدی بوده که ایشان را وادار به اعتصاب غذای طولانی کرده است. به گزارش منبع موثق وی مصر است که اعتصاب غذا را تا رسیدن به خواسته های خود ادامه دهد.

شایان ذکر است که در مهر ماه ۹۵ آقای داوودی از زندان رجایی شهر به زندان زابل تبعید شد. او را پس از مدتی به زندان زاهدان تبعید کردند. جایی که به کشتارگاه زندانیان معروف است. آقای داوودی پس از انتقال به زندان زاهدان در معرض بدرفتاری و شکنجه قرار داشت. در سال ۹۷، محمد خسروی رئیس زندان و معاون وی غلامرضا قدیر، او را پس از احضار به دفتر رئیس زندان، در حالیکه پابند و دستبند داشت از بالای پله های طبقه دوم ساختمان به پایین پرتاب کردند. این امر منجر به شکستن هر دو پا، ضرب دیدگی کتف و کمر وی شد. او هنوز قادر به حرکت نیست و با عصا و واکر رفت و آمد می کند. او همچنین به دلیل نگهداری در سلولهای کثیف و بدون نور به بیماری پوستی مبتلا شده است.
آقای داوودی در دوران ۱۶ ساله زندان بر اثر شکنجه، بخشی از شنوایی و بینایی خود را از دست داده است.

مهندس ارژنگ داوودی، فارغ التحصیل از دانشگاههای آمریکا از جمله قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران است.
آقای ارژنگ داوودی در ۱۶ سال گذشته، در زندان‌های مختلفی همچون زندان اوین، بازداشتگاه اهواز، زندان بندرعباس، زندان رجایی شهر، زندان زابل و زندان زاهدان محبوس بوده است. در سال ۸۶ خانه و خودروی شخصی وی توسط ماموران حکومتی توقیف و مصادره شد. او در دوران زندان بارها با پیامهای خود به نقض حقوق بشر در زندانهای دیکتاتوری ولایت فقیه اعتراض نموده است.
در تیر ماه ۹۳ پس از گذشت ۱۰ سال زندان، وی را در سن ۶۱ سالگی ، پس از گذشت ۱۰ سال حبس، به اتهام عضویت و هواداری و فعالیت مؤثر در پیشبرد اهداف مجاهدین خلق در زندان به اعدام محکوم کردند. این حکم پس از مدتی به ۵ سال و تبعید تبدیل شد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها

و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_زاهدان #زابل #ارژنگ_داوودی #اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر