۱۳۹۶ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

انتقال شیراحمد شیرانی از قرنطینه زندان به بند متادونی ها

#حقوق_بشر #ایران -انتقال شیراحمد شیرانی از قرنطینه زندان به بند متادونی ها




به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ؛زندانی سیاسی زندان اردبیل؛شیراحمد شیرانی که از تاریخ سوم اردیبهشت ماه به قرنطینه منتقل شده بود؛ پس از ۲۱ روز تنبیه در قرنطینه زندان اردبیل به بند متادونیها منتقل شد.
به گفته نزدیکان این زندانی سیاسی تبعیدی؛ وی در مدت قرنطینه در شرایط بسیار سختی از نظر غذایی و بهداشت بوده است. در قرنطینه به این زندانی پتو و الزامات بهداشتی و لباس داده نشده و وی حتی از امکاناتی که خود با پول خود تهیه کرده بود محروم بوده است. در قرنطینه وی حتی از داشتن یک دست لباس تمیز برای استفاده محروم بود.
شیراحمد شیرانی هم اکنون به بند متادونیها منتقل شده است.بند متادونی ها بندی است که زندانیان متهم به قتل؛مواد مخدر؛سرقت و جرائم دیگر نگهداری می شوند. اکثر زندانیان معتاد بوده و متادون مصرف می کنند. بعضی از زندانیان بی تعادل نیز در این بند نگهداری می شوند. این بند از نظر بهداشت وضعیت فجیعی دارد. آمار زندانیان بسیار بیشتر از ظرفیت بوده و بسیار شلوغ است.همه زندانیان روی زمین می خوابند . به دلیل نبودن مکان کافی و جمعیت زیاد؛ زندانیان مجبورند تا کنار سرویسهای بهداشتی روی زمین می خوابند. عدم وجود امکانات بهداشتی؛محیط ناکافی و محدود عامل بوجود آمدن بیماریهای مختلف پوستی و ... در این زندان شده است.
این زندانی سیاسی تبعیدی به نزدیکان خود اعلام کرده ؛در صورت ادامه نگهداری اش در این بند اقدام به اعتصاب غذا خواهد کرد. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان_اردبیل #تبعید - #قرنطینه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر