۱۳۹۸ تیر ۲۱, جمعه

اعتصاب غذای ۵۴ روزه ارژنگ داوودی در اعتراض به عدم انتقال به بند زندانیان سیاسی


۵۴ روز از اعتصاب زندانی سیاسی ارژنگ داوودی در زندان زابل می‌گذرد. انتقال به بند زندانیان سیاسی، دادن حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده، از خواسته های این زندانی سیاسی ۶۶ ساله پس از ۱۶ سال حبس است. 
 بر اساس اخبار رسیده از منابع موثق، آقای داوودی به ادامه اعتصاب غذا تا رسیدن به خواسته هایش اصرار دارد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، آقای داوودی پس از انتقال از زندان زاهدان به زندان زابل در معرض بدرفتاری و شکنجه بوده است. این زندانی سیاسی از کلیه امکانات اولیه محروم است و با پول خود اقدام به خرید یخچال و کولر نموده است. اما در حالی که وی به بیماریهای مختلفی مبتلاست رئیس زندان از تحویلدهی یخچال به او جلوگیری به عمل آورده است. آقای داوودی در یک سلول کثیف محبوس است و به او اجازه تماس تلفنی با خانواده‌اش را هم نمی دهند.

لازم به ذکر است که در مهر ماه ۹۵ آقای داوودی از زندان رجایی شهر به زندان زابل تبعید شد. او را پس از مدتی به زندان زاهدان تبعید کردند. جایی که به کشتارگاه زندانیان معروف است. آقای داوودی پس از انتقال به زندان زاهدان در معرض بدرفتاری و شکنجه قرار داشت. در سال ۹۷، محمد خسروی رئیس زندان و معاون وی غلامرضا قدیر، او را پس از احضار به دفتر رئیس زندان، در حالیکه پابند و دستبند داشت از بالای پله های طبقه دوم ساختمان به پایین پرتاب کردند. این امر منجر به شکستن هر دو پا، ضرب دیدگی کتف و کمر وی شد. او هنوز قادر به حرکت نیست و با عصا و واکر رفت و آمد می کند. او همچنین به دلیل نگهداری در سلولهای کثیف و بدون نور به بیماری پوستی مبتلا شده است.

مهندس ارژنگ داوودی، فارغ التحصیل از دانشگاههای آمریکا از جمله قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران است.  
آقای ارژنگ داوودی در ۱۶ سال گذشته، در زندان‌های مختلفی همچون زندان اوین، بازداشتگاه اهواز، زندان بندرعباس، زندان رجایی شهر، زندان زابل و زندان زاهدان محبوس بوده است. در سال ۸۶ خانه و خودرو شخصی وی توسط ماموران حکومتی توقیف و مصادره شد. او در دوران زندان بارها با پیامهای خود به نقض حقوق بشر در زندانهای دیکتاتوری ولایت فقیه اعتراض نموده است. 
در تیر ماه ۹۳ پس از گذشت ۱۰ سال زندان، وی را در سن ۶۱ سالگی ، پس از گذشت ۱۰ سال حبس، به اتهام عضویت و هواداری و فعالیت مؤثر در پیشبرد اهداف مجاهدین خلق در زندان به اعدام محکوم کردند. این حکم پس از مدتی به ۵ سال و تبعید تبدیل شد.
این زندانی سیاسی، به بیماری دیابت مبتلا است و در دوران ۱۶ ساله زندان بر اثر شکنجه، بخشی از شنوایی و بینایی خود را از دست داده و بر اثر ضربه دچار شکستگی قسمت بالای پای راست و ساق پای چپ و ضایعه مهره کمر شده و بصورت محدود قادر به حرکت است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_زاهدان #زابل #ارژنگ_داوودی #اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر