۱۳۹۸ تیر ۲۶, چهارشنبه

جان سهیل عربی پس از ۳۰ روز اعتصاب غذا در خطر است


وضعیت زندانی سیاسی سهیل عربی پس از ۳۰ روز اعتصاب غذا به وخامت گرایید و به بیمارستان منتقل شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام زندانی سیاسی سهیل عربی روز جمعه ۲۱ تیر ماه ۹۸ بدلیل اعتصاب غذای طولانی، دچار تشنج شدید و افت فشار خون شد. عوامل زندان او را به بیمارستان خمینی تهران منتقل کرده و وی را با شوک برگرداندند.


روز شنبه ۲۲ تیر ماه هنگامی که بدلیل تزریق چند سرم، حال سهیل قدری بهتر می شود، مأمورین زندان وی را شبانه به صورتی که کسی متوجه نشود و او امکان تماس تلفنی هم نداشته باشد به زندان برمی‌گردانند.
این زندانی سیاسی طی یک ماه گذشته بدلیل اعتصاب غذا ۱۰ کیلو وزن کم کرده و فشار خونش بشدت پایین است.
جان سهیل عربی در خطر است و عوامل و کارگزاران زندان در پی آن هستند تا با فشارهای روزافزون، او را از پا دربیاورند.

زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ سهیل عربی از روز شنبه ۲۵ خرداد ماه ۹۸ پس از قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان تهران بزرگ، در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان تهران بزرگ شامل «رفتارهای خشونت آمیز از سوی مسئولان زندان»، «گسترش استفاده از انواع موادمخدر دربین زندانیان», «نامناسب بودن محل نگهداری زندانیان»، «اعتراف گیری با شوکر و باتوم از زندانیان»، «عدم رعایت اصل تفکیک جرائم»، «عدم وجود امکانات اولیه و بهداشتی»، «محرومیت از حق درمان» و «وجود ساس و شپش» در این زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #سهیل_عربی #زندانی_سیاسی #اعتصاب_غذا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر