۱۳۹۸ آبان ۱۱, شنبه

زندانی سیاسی محسن دانشپور مقدم کیست؟


نام و نام خانوادگی: محسن دانشپور مقدم
محل تولد: تهران
تاریخ تولد: ۱۳۲۳
تحصیلات: –
اتهامات: محاربه به علت هواداری از مجاهدین خلق، ارسال عکس و فیلم‌ تظاهرات مردم ایران در سال ۸۸ به خارج از کشور و سازمان مجاهدین خلق
محکومیت: اعدام، بلاتکلیف
تاریخ آخرین بازداشت: ۶ دی ۸۸
محل‌های حبس: زندان اوین
گردآوری و تنظیم: مهر ۹۸

زندانی سیاسی محسن دانشپورمقدم، متولد ۱۳۲۳ و ساکن تهران است. وی در سال ۱۳۶۰ به اتهام هواداری از مجاهدین خلق، دستگیر و مدت۳ سال در زندان بود. دو برادر وی نیز در دهه ۶۰ به علت ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، اعدام شده‌اند.

آقای دانشپور در عاشورای سال ۸۸ به همراه همسرش مطهره (سیمین) بهرامی حقیقی و فرزندش احمد دانشپور مقدم و دو تن از نزدیکانشان به نام‌های ریحانه حاج ابراهیم دباغ و هادی قائمی در منزل‌ خود بازداشت شدند. وی به همراه پسرش احمد، در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۸۸در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد. از جمله مصادیق اتهام وی، ارسال عکس و فیلم‌ تظاهرات مردم ایران به خارج از کشور و برای سازمان مجاهدین خلق اعلام شد.

محسن دانشپور مقدم در زندان یک پای خود را از دست داده و به بیماری آلزایمر مبتلا شده است. در شهریور ماه ۱۳۹۵ زانوی او جراحی شد. متاسفانه این زندانی ۷۵ ساله از وضعیت خوبی از لحاظ جسمی برخوردار نیست و افراد پیرامون خود را بخوبی نمی‌شناسد.
او از بیماری‌های افسردگی شدید، گرفتگی عروق، دیسک شدید کمر و بیماری پروستات رنج می‌برد و پزشکی قانونی نیز برای وی گواهی عدم تحمل کیفر صادر نموده است. وی هم اکنون در زندان اوین محبوس است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید

#محمد_دانشپور_مقدم #زندان_اوین #زندانی_سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر