۱۳۹۶ اسفند ۱۵, سه‌شنبه

زندانی نوراحمد حسن زهی ۸ سال محروم از مرخصی و حداقل حقوق

#ایران #حقوق_بشر - زندانی نوراحمد حسن زهی ۸ سال محروم از مرخصی و حداقل حقوق  



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس اخبار رسیده از زندان اردبیل؛ زندانی عقیدتی نوراحمد حسن زهی که در زندان اردبیل به حالت تبعید و دور از محل زندگی و سکونت خانواده اش به سر می برد از مرخصی محروم است. 
خانواده این زندانی سیاسی هنگامی که برای گرفتن مرخصی به به دایره اجرای احکام مراجعه کردند به شیوه توهین آمیزی با آنها برخورد شد و  گفتند که مرخصی به آنها تعلق نمی گیرد و حتی خانواده این زندانی را به بازداشت تهدید کردند.
این زندانی بلوچ و اهل سنت که  متأهل بوده و دارای سه فرزند است؛ برغم اینکه نزدیک به ۸ سال است که در زندان به سر می برد، از حق مرخصی محروم است.
لازم به یاد آوری است که زندانی نور احمد حسن زهی به ۲۸ سال زندان محکوم است .او  به اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه و تبلیغ علیه نظام متهم شده است.
نور احمد حسن زهی فرزند نور محمد متولد ۱۳۶۵، متأهل، در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در شهر زاهدان دستگیر شد.
هنگام دستگیری آقای حسن زهی، خانواده وی شامل همسر، فرزند معلول ۶ ساله و برادر ۱۲ ساله اش نیز بازداشت و در اداره اطلاعات چندین ساعت مورد «بازجویی و تهدید» قرار گرفتند. به گفته نزدیکان این خانواده، در اثر این بازداشت همسر نوراحمد حسن زهی دچار مشکلات روحی شده که علیرغم گذشت ۶ سال هنوز اثرات آن وجود دارد، وضعیت فرزند معلولش بدتر و برادرش دچار افسردگی و ترک تحصیل شد.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اردبیل  #تبعید #دستگیری #بازداشت  #زاهدان  #بلوچ  #اهل_سنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر