۱۳۹۸ دی ۲۰, جمعه

تبعید دکتر ناصر فهیمی از زندان اوین به زندان فشافویه

دکتر ناصر فهیمی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به زندان فشافویه تبعید شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام زندانی سیاسی ناصر فهیمی روز پنج‌شنبه ۱۹ دی‌ماه ۹۸ برخلاف اصل تفکیک جرائم به زندان فشافویه (زندان تهران بزرگ) تبعید شد.

انتقال آقای فهیمی از زندان اوین به زندان فشافویه در شرایطی صورت گرفته است که این زندانی از بیماری‌ قلبی رنج می‌برد و به‌رغم تاکید پزشکان مبنی بر معالجه ضروری وی در خارج از زندان، از خدمات درمانی محروم می‌باشد.


از علت انتقال وی به زندان تهران بزرگ اطلاعی در دست نیست اما به گفته منابع نزدیک به خانواده آقای فهیمی دلیل این انتقال نوشتن پیامهایی بود که وی از داخل زندان خطاب به مردم می‌نوشت.

تبعید دکتر ناصر فهیمی به زندان فشافویه به دستور غلامرضا ضیایی رئیس زندان اوین صورت گرفته است.

آقای ناصر فهیمی پزشک و فعال مدنی کرد است که در تیر ماه سال ۱۳۸۹ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال زندان محکوم شد و این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.

اتهامات مطروحه علیه این زندانی «نشر اکاذیب، اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، تهدید مقامات قضائی و توهین به رهبری» عنوان شده است.

پیش از این نیز ناصر فهیمی در سال ۹۵ به زندان تهران بزرگ تبعید شده بود و پس از دو سال، در سال ۹۷ به زندان اوین بازگردانده شد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید

https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

https://javanehha.com/

#ایران # زندان_تهران_بزرگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر