۱۳۹۸ دی ۲۰, جمعه

بازگرداندن آتنا دائمی به بند زنان زندان اوین پس از ۱۵ روز انفرادی



آتنا دائمی، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین روز گذشته از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان اوین بازگردانده شد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام آتنا دائمی روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸ پس از ۱۵ روز انفرادی در بند ۲ الف سپاه به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد.

آقای حسین دائمی روز چهارشنبه در صفحه توییترش نوشت: «بعد از ۱۵ روز انفرادی امروز آتنای عزیزم به بند نسوان برگشت ، ۱۵ روز زیر شدید ترین شکنجه روحی روانی بدلیل حمایت وهمدردی با کشته شده های آبان»

پیش از این دادیار ناظر بر زندان اوین در رابطه با انتقال ناگهانی این زندانی سیاسی از بند زنان زندان اوین از احتمال گشایش پرونده جدیدی علیه او خبر داده بود.

آتنا دائمی طی این مدت به اتهام «اجتماع و تبانی» مورد بازجویی و تفهیم اتهام قرار گرفته است.
شایان ذکر است که انتقال آتنا دائمی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه به دلیل تحصن هشت تن از زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین صورت گرفته است. آنها در اعتراض به سرکوب اعتراضات سراسری آبان ماه و بازداشت و کشتار بی رحمانه مردم و جوانان کشور، دست به تحصن زده بودند.

آتنا دائمی، در تاریخ ۲۹ مهرماه ۹۳ بازداشت و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری به دلیل فعالیت های مدنی خود محکوم شد. این زندانی از آذرماه سال ۹۵ دوره محکومیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون در زندان اوین محبوس می‌باشد.

شایان ذکر است که آتنا دائمی زندانی محبوس در زندان اوین به همراه زندانی سیاسی سابق گلرخ ابراهیمی ایرایی در تیرماه سال حاری از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس علیه آ‌نها گشوده شد هرکدام به ۳ سال و هفت ماه حبس تعزیری دیگر و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید


# زندان_اوین 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر