۱۳۹۸ دی ۵, پنجشنبه

درخواست از اعضای دائم شورای امنیت برای محکوم‌کردن خشونت علیه معترضان در ایران


فعالان حقوق بشر با نوشتن نامه سرگشاده خطاب به رئیس شورای امنیت خواستار اقدام فوری در جهت محکوم کردن رژیم ایران بخاطر خشونت علیه معترضان شدند. آنها از اعضای دائم شورای امنیت خواستند که با تصویب یک قطعنامه به عنوان «جنایت علیه بشریت»، سرکوب مردم در ایران را محکوم کند.

این نامه سرگشاده خطاب به «کلی کرفت» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد و چهار عضو دائم دیگر این شورا یعنی بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین نوشته شد.

در بخشی از این نامه سرگشاده آمده است: «ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که با تصویب قطعنامه‌ای: اولا، اقدامات بی‌شرمانه و ظالمانه جمهوری اسلامی ایران که جنایت علیه بشریت است را محکوم و علیه آن اقدام کنند. دوما، همبستگی خود را با خواست مردم ایران برای آزادی بیان و آزادی انتخاب سیاسی اعلام کنند.»

در جریان اعتراضات سراسری مردم ایران در آبان‌ماه ۹۸ نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از هموطنان براثر تیراندازی ماموران ولایت فقیه به شهادت رسیدند. مقامات حکومتی تاکنون نه تنها آماری از کشته شدگان اعلام نکرده‌اند بلکه با تمام قوا سعی در پوشاندن ابعاد این جنایت علیه مردم ایران می‌کنند.
شایان ذکر است که سه تن از مقامان حکومتی نزدیک به خامنه ای به خبرگزاری رویترز گزارش داده‌آند که در جریان اعتراض سراسری آبان‌ماه گذشته حدود ۱۵۰۰ نفر توسط رژیم ایران کشته شدند که بیش از ۴۰۰ نفر زنان و حدود ۲۰ نفر افراد زیر ۱۸ سال بودند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
اخبارما را درسایت جوانه ها دنبال کنید.
#اعتراضات سراسری  # ایران     #ماهشهر   #کرمانشاه     #شیراز    #تهران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر