۱۳۹۹ دی ۲۴, چهارشنبه

  تهدید افشین شهسواری به افزایش ۶ ماه حبس پس از ضرب و شتم


تهدید افشین شهسواری به افزایش ۶ماه حبس، بجای پیگیری شکایت و رسیدگی درمانی به وی توسط مسئولان زندان انجام شد.



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، در پی ضرب و شتم زندانی سیاسی افشین شهسواری و یک زندانی دیگر توسط حدود ۲۰ تن از مأموران و افسران زندان اوین و شکستن بینی وی، بجای پیگیری شکایت و رسیدگیهای درمانی و پزشکی، توسط مسئولان زندان تهدید به افزایش حکم شد.


روز جمعه ۵ دی ماه ۹۹، زندانی سیاسی افشین شهسواری پس از بازگشت از مرخصی در قرنطینه زندان اوین توسط حدود ۲۰ تن از مأموران زندان بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت به طوری که بینی و سر او شکست و از ناحیه کتف دچار ضرب دیدگی شد.


به گزارش یک منبع مطلع، این زندانی طی هفته گذشته به پزشکی قانونی منتقل و شکستگی بینی و بقیه آثار ضرب و شتم از جمله شکستن سر و آثار کوفتگی بدنش، توسط پزشکی قانونی مورد تائید قرار گرفت.


بنا به گفته پزشک، شکستگی بینی وی هم اکنون قابل ترمیم نیست و باید عمل جراحی شود. چرا که پس از ۱۵ روز برای هرگونه رسیدگی دیگر دیر شده است.


این زندانی سیاسی اقدام به تنظیم یک شکایتنامه بر علیه پرسنل ضرب و شتم کننده و ارسال آن به شعبه دادسرا کرد. اما پس از مراجعه وکیل وی آقای مصطفی نیلی به دادسرا مشخص شد که شکایتنامه اصلا به دادسرا ارسال نشده است.


به گزارش همین منبع، روز دوشنبه ۲۲ بهمن افشین شهسواری جهت پیگیری همین موضوع به دفتر رئیس زندان، بنام میثم باقری مراجعه کرد. اما میثم باقری عدم ارسال شکایتنامه را انکار کرد و گفت که وکیل دروغ می گوید.


میثم باقری همچنین این زندانی سیاسی را تهدید به افزایش شش ماه حبس کرده و گفت: «موضوع این درگیری توسط روسای زندان، امین وزیری معاون دادستان و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و محمد برائه قاضی شعبه یک اجرای احکام تهران شورایی شده و در چشم انداز ۶ ماه حبس دیگر برای تو وجود دارد».


اسامی چند تن از ضرب و شتم کنندگان از این قرار است:


رجبی،


جلال مبینی،


مهدی محمولی،


امراللهی،


به گزارش منبع دیگری زندانیان سیاسی با یوسفی مدیر داخلی زندان یوسفی در این خصوص گفتگو کرده و خواهان عذرخواهی ضاربین و اجرای اصل تفکیک جرائم شدند. اما او حاضر به عذرخواهی نشد. او همچنین با بی اعتنایی گفت که قادر به اجرای اصل تفکیک جرائم نیست.


لازم به ذکر است که طی هفته اخیر تعداد ۶۸ تن از زندانیان سیاسی زندانهای اوین، تهران بزرگ و رجایی شهر با صدور بیانیه ای خواهان توقف ضرب و شتم زندانیان شده و ضمن محکوم کردن ضرب و شتم و جرح زندانیان خواهان پایان دادن به این برخورد ستمگرانه و سرکوبگرانه شدند و اعلام کردند که با جدّیت خواسته به حق خود را پیگیری می کنند.


زندانی سیاسی افشین شهسواری اهل قزوین و متولد ۱۳۷۱ است. این زندانی سیاسی در ۸ اسفند ۹۷ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین بازداشت شد. او مدتی در بند ۲ الف زندان اوین تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت.


سرانجام در مردادماه سال ۹۸ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و ارتباط با مجاهدین خلق» به سه سال و نیم زندان محکوم شد.  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید


به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید

https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر