۱۴۰۰ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

برگزاری جلسه بازپرسی صوری برای برادران افکاری در زندان عادل آباد شیراز

 برگزاری جلسه بازپرسی صوری برای برادران افکاری در زندان عادل آباد شیراز


سعید افکاری در یک پست توییتری از برگزاری جلسه بازپرسی صوری برای برادران افکاری فقط با حضور وحید افکاری خبر داد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ،سعید افکاری برادر دو زندانی سیاسی وحید و حبیب افکاری در یک پست توییتری نوشت: «در پی شکایت برادرانم بابت انفرادی،ضرب و شتم و همچنین تهدید به قتل توسط دو نفر از مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی؛ پس از ۲۲۸روز، یک جلسه بازپرسی صوری فقط با حضور وحید تشکیل شد بازپرس اجازه دسترسی به پرونده، فیلم ضرب و شتم، گزارش پزشکی قانونی از صدمات را نمیدهد»

سعید افکاری تاکید کرده است برغم برگزاری این جلسه برادران افکاری همچنان در انفرادی هستند.

این در حالیست که پیشتر دادستان استان فارس به خانواده افکاری گفته بود روز شنبه ۲ اسفند ۹۹ برادران افکاری به بندهای عمومی زندان منتقل خواهند شد و سپس در مورد حق مداوای آنها تصمیم گیری خواهد شد. اما با گذشت بیش از دو ماه از این قول هیچ اقدامی صورت نگرفته و آنها همچنان محروم از حق تماس و درمان در زیرزمین زندان عادل آباد شیراز معروف به بند عبرت محبوس هستند.

خانواده افکاری بعد از اعلام دادستانی بارها پیگیری کرده و خواستار انتقال فرزندانشان به بند عمومی شدند اما هیچ اقدامی صورت نگرفته و پاسخی نیز دریافت نکرده اند.

نامه خانواده افکاری

وحید و حبیب افکاری از اواسط شهریور ماه ۹۹ همراه با برادرشان نوید افکاری به بند عبرت (زیرزمین زندان عادل آباد شیراز) منتقل شده و از تمامی حقوق زندانی اعم از درمان و تماس محروم بوده و بارها مورد ضرب و شتم و حتی تهدید به قتل قرار گرفته اند.

نوید افکاری از همین بند برای اعدام برده شد. سعید افکاری در پست توییتری خود آخرین تماس نوید را مجددا منتشر کرده است. در این تماس نوید در انتظار انتقال به تهران بوده است اما به پای چوبه دار برده شده است.

شایان ذکر است نوید و وحید افکاری در تاریخ ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ و حبیب افکاری در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۷ در رابطه با اعتراضات سراسری مرداد ۹۷ بازداشت شدند. آنها در جریان بازجویی‌ها برای اخذ اعتراف بارها مورد ضرب و شتم و شکنجه های قرون وسطایی قرار گرفته‌اند.

هر سه برادر در دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز مورد محاکمه قرار گرفتند. به موجب رای دادگاه نوید افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

وحید افکاری سنگری، فرزند حسین، متولد ۱۳۶۴، مجرد و گچکار است. وی همراه با برادرش نوید در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۷دستگیر شد. او در آگاهی شیراز بشدت مورد شکنجه قرار گرفت تا به دروغ اعتراف کند.

حبیب افکاری سنگری، فرزند حسین، متولد ۱۳۷۰، متاهل و جوشکار است. وی در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۷بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفت.

نوید افکاری به شکل شتابزده و وحشیانه ای روز ۲۲ شهریورماه ۹۹، اعدام شد.  

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام از همه ارگانهای حقوق بشری و بین المللی می خواهد برای نجات جان این دو برادر اقدام کرده و نگذارند بیش از این برادران افکاری و خانواده آنها تحت فشار و شکنجه های روحی و جسمی قرار بگیرند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر