۱۳۹۴ خرداد ۷, پنجشنبه

سرکوب کارگران و معلمان را محکوم کنیم

جامعه زندانیان سیاسی ایران940307
سرکوب کارگران و معلمان را محکوم کنیم

حقوق معلم و کارگر به١/٤ زیر خط فقر رسید و همه مزد بگیران و حقوق بگیران و بیش از ١٥میلیون بیکار که ٥ میلیون آنها را تحصیل کرده ها تشکیل میدهند، به لحاظ فقر و تبعیض به مرحله انفجار رسیده اند. این در حالی است که گرانی سازی دولتی و حکومتی بی شرمانه اوج گرفته و در آخرین اقدام، بنزین را لیتری ٣٠٠٠ریال گران کردند.از این رو تنها سلاح طبقات فقیر و سرکوب شده، اعتصابات و اعتراضات مدنی و قانونی است تا از این طریق، اعتراض خود علیه این بی عدالتی ها را فریاد بزنند. اما دستگاه پلیسی_امنیتی حاکم که خود را دولت تدبیر و امید نام نهاده، با اذعان به این که توان سرکوب میلیونها کارگر و معلم را ندارد، فشار خود را بر تشکل های معلمین و کارگران و سرکوب و بازداشت نمایندگان را افزایش داد.
در حالی که قراردادهای موقتی سفید امضاء ٩٣ درصد از کارگران را به بردگی کشانده است ، تأمینات اجتماعی و قوانین بین المللی شرایط کار زیر پا گذاشته شده، و از مبلغ ٦٠میلیارد واردات در سال ٩٣ مبلغ ٣٠ میلیارد دلار آن کالاهای بنجل بوده و از این طریق ٨٠ درصد تولید داخلی نابود شده است. دزدی و اختلاس ٢٢٠ هزار میلیاردی چند بانک، دزدی ٥.٣میلیاردی جدید نفتی ١.٢میلیاردی سردار حافظ نظم و امنیت افشا گردیده و به گزارش منابع معتبر «CNN» خامنه ای یکی از ٦٧ مولتی میلیاردرهای بزرگ جهان است، که فقط یک قلم از ثروت های زیر نظر او بالغ بر ٩٥ میلیارد دلار است.
در شرایطی که با گران شدن بنزین و گازوئیل، گاز نیز ١٥ درصد گران شدنیست ٨٠درصد از مردم که زیر خط فقر زندگی می کنند، چگونه باید این زندگی فلاکت بار و این جهنمی که رژیم حاکم بر او ساخته است طی نمایند. در چنین شرایطی رسول بداغی را به جای این که پس از ٦ سال و پایان محکومیت، آزاد کنند، او را به ٢٠٩انتقال داده، پرونده جدیدی برایش ساخته و حتی همسر و دختر جوان او را وقیحانه چندبار بازجویی کرده اند، باقری، عبدی، بهشتی و هاشمی از اعضاء کانون صنفی معلمان، بازداشت و تحت فشار امنیتی قرار داده شدند و از دیگر سو جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد از اتحادیه آزاد کارگران و محمود صالحی از کمیته هماهگی ایجاد تشکل های مستقل کارگری را نیز بازداشت کرده اند، برای اینکه رژیم به نقش کانونها، انجمن ها، اتحادیه ها، سندیکاها و فدراسیون ها در بسیج نیرو برای مطالبه ی حقوق اساسی پی برده است، و تلاش می کند این تشکل ها را با فشار از پا در بیاورد.
از همین رو است که از همه شهروندان آگاه در هر جا که هستند دعوت می کنیم با متشکل شدن با تقویت تشکل های صنفی، مدنی و سیاسی موجود و با اتحادیه و یک صدایی، از معلم ها و کارگران به ویژه تشکل های آنها پشتیبانی کنند.
حکومت سعی می کند با دخالت در کشورهای منطقه و تحریک گروههای افراطی و تروریستی مثل داعش، بر طبل جنگ بکوبد و با فرافکنی بحرانهای اجتماعی به جنگ های منطقه ای و برادرکشی، بازی آی دزد، آی دزد راه بیندازد و مردم را از خطر داعش بترساند، تا به گرانی سازی های بی شرمانه ی حکومتی فکر نکنند.
هم میهنان گرامی می دانند که در وضعیت فعلی، جز با تقویت تشکل های صنفی، مدنی و یا تشکل های سیاسی اتحادیه ها و احزاب، که تنها ابزار مدرن در دنیای جدید برای رسیدن به حقوق دموکراتیک و قانونی است، راه دیگری برای عقب زدن دیکتاتوری مذهبی حاکم و قطع کردن دست این متجاوزین به حقوق اساسی مردم به ویژه کارگران و معلم ها وجود ندارد. امروز همه صفوفی که به دلیل گرانی سازی های لگام گسیخته حکومتی، متضرر شده و به فقر و ورشکستگی افتاده اند، به ویژه اتحادیه ها و سندیکاهای مربوط به حمل و نقل، به جای اینکه با بالا بردن هزینه ی حمل و نقل یا تولیدات به مردم فشار بیاورند، باید سعی کنند با مبارزات دموکراتیک و آزادی بخش به ویژه اعتصابات سراسری، در برابر حکومت ستمگر و قیمت های سرسام آور انرژی، مقاوت موثر نمایند، مبارزات معلم ها در ٤ماه گذشته، تجربه روشنی در پیش پای همه ی تشکل های صنفی و توده های کارد به استخوان رسیده می گذارد.
زندانیان سیاسی ایران - ٦ خرداد ١٣٩٤
اسامی زندانیان سیاسی:
1.فرید آزموده ٢- رضا اکبری منفرد ٣- امیر امیرقلی ٤- سهیل بابادی ٥- "آیت الله" سید حسن بروجردی ٦- محمد جراحی ٧- ایرج حاتمی ٨- خالد حردانی ٩- شاهرخ زمانی ١٠- مهدی شاندیز ١١- سعید شیرزاد ١٢- حشمت اله طبرزدی ١٣- علیرضا فراهانی ١٤- علی معزی ١٥- پیروز منصوری ١٦- اسدالله هادی ١٧- میثاق یزدان نژاد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر