۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۸, جمعه

پنجمین سالگرد ۵ شهید راه آزادی



 
پنجمین سالگرد ۵ شهید راه آزادی
   كانون  نه  به زندان و نه  به اعدام  ، پنجمین سالگرد شهدای راه آزادی  ، شیرین علم هولی، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان را گرامي مي دارد.
جمعي از زندانيان سياسي زندان اروميه و مهاباد در گراميداشت پنجمين سالگرد شهادت فرزندان خلق كرد، بيانيه اي صادر كردهاند كه متن آن ذيلا آمده است:
متن بیانیه مشترک جمعی از زندانیان سیاسی زندان ارومیه و مهاباد
این همه شکنجه ،این همه  زندان ،این همه مقاومت ، این همه فراق و همچنان وفادار به خودم ، راهم ، هدفم و راهی که  تو و مرا به سوی هدف رهنمون می کند .آزادی ، عدالت ،برابری، تمامی این مفاهیم انسانی بصورت بالقوه در راه تحققشان حامل پیام هایی هستند برای انسانهایی که گام در راهشان می گذارند  .مشقتهایی که انسانها در راه رسیدن به آزادی و برابری متحمل می شوند به نوعی گریز ناپذیر شده است.
نیروهای مرتجع در راه سرکوب آزادیخواهان و آزادگان هرگونه رنجی را برایشان تحمیل می کنند .شکنجه، ، زندان، تبعید ، ترور و در نهایت اعدام که سازمان یافته ترین و بی رحمانه ترین شکل سرکوب آزادیخواهان و مخالفان استبداد است.همه و همه تنها با هدف  آفرینش رنجهایی است که بر آنان اعمال می شود و امیدوارم هر چه تمامتر صداهایی را که فریاد می زنند آزادی را و برابری را. میان رنج و آزادی دیالکتیکی بر قرار است که تنها حماسه می تواند صحنه را به نفع آزادی هموار کند.
 تاریخ ایران سرشار از این حماسه هاست، حماسه هایی که استبداد خودکامگان هرگز نتوانسته خدشه ای بر حقانیتشان وارد کند.این حماسه ها ..نقاط متحولی در مسیر تاریخ مبارزات آزایخواهی ایران ایجاد کرده است که استبداد هرگز نتوانست آن را خدشه دار کند.
۱۹ اردیبهشت ۸۹ امتداد همین حماسه هاست . همان رفتار کلیشه ای ... که حالا دیگر به سنتی  در تاریخ استبداد  این سرزمین بدل گشته است .
اعدام گروهی چند تن از عزیزترین فرزندان مان که فاجعه مرگشان  چراغ راه ما شده است چراغی که  روشنی اش پایانی  ندارد.حالا دیگر نمی توان عقب کشید نمی توان  به خاطرفرزاد، بخاطر فرهاد، به خاطر شیرین، علی ،مهدی ، خسرو ، حبیب. 
امید است که  معلمان وفادار به فرزاد  و مبارزان متعهد به آرمانهای شیرین پایدار باشند در راه آزادی و عدالت.
بیانیه مشترک جمعی از زندانیان سیاسی زندان ارومیه و مهاباد
اردیبهشت ماه ۱۳۹۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر