۱۳۹۴ خرداد ۱۰, یکشنبه

سرنوشت نامعلوم سامان نسیم و سه زندانی سیاسی دیگر

     سرنوشت نامعلوم سامان نسیم و سه زندانی سیاسی دیگر





علی‌رغم انتشار گزارش‌ها و گمانەزنی‌های متفاوت درباره سرنوشت «سامان نسیم»، «سیروان نژاوی»، «ابراهیم عیسی‌پور»، «علی افشاری»، «حبیب‌الله افشاری» و «یونس آقایان» زندانیان سیاسی محکوم به اعدام که نزدیک به صد روز پیش ناپدید شدند، مسوولان قضایی و امنیتی همچنان از اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت قطعی این فعالان سیاسی خودداری می‌کنند.
«سیروان نژاوی» و «ابراهیم عیسی‌پور» اعلام کرد که آنها به بند عمومی زندان تبریز منتقل شده‌اند. خانواده «سیروان نژاوی» ضمن تایید این خبر اعلام کردند که توانسته‌اند به صورت کابینی در زندان تبریز با خانواده‌های خویش ملاقات نمایند.
علی و حبیب (رزگار) افشاری دو تن از زندانیان سیاسی کُرد نیز در تاریخ ٢٩ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به مکان نامعلومی منتقل شدند؛ گزارش‌های تایید شده حاکی از آن است که این دو برادر فعال کُرد اعدام شده‌اند.
طبق گزارش‌های منابع حقوق بشری در کردستان، «حبیب و علی افشاری» بامداد روز هجدهم اسفندماه به همراه سه متهم مربوط به جرایم مواد مخدر، در حضور مقامات قضایی و امنیتی به صورت جمعی در زندان قزوین اعدام شدەاند.ماموران اطلاعات مهاباد پس از اعدام این دو زندانی سیاسی به خانواده افشاری گفته‌اند: «آنها اعدام شده‌اند و بدون ایجاد سر و صدا و حاشیه، مراسم سوگواری را برگزار کنید.ماموران زندان در روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۳، هر دو زندانی را با چشم‌بند، دست‌بند و پابند به بخش اجرای حکم اعدام این زندان منتقل کرده‌اند.

هنوز از سرنوشت قطعی «سامان نسیم»، «حبیب‌الله افشاری»، «علی افشاری»، «سیروان نژاوی»، «یونس آقایان» و «ابراهیم عیسی‌پور» خبری قطعی از جانب حکومت اسلامی ایران در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر