۱۳۹۷ آذر ۸, پنجشنبه

‌دستگیری علی نجاتی و پسرش توسط ماموران امنیتی

صبح امروز پنجشنبه ۸ آذر ماه، ماموران امنیتی پس از هجوم به منزل علی نجاتی از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، وی و فرزندش را بازداشت کردند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، ماموران حکم بازداشت نداشتند و پس از درخواست علی نجاتی و خانواده اش برای ارائه حکم, مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. علی نجاتی مبتلا به بیماری قلبی است. وی حین ضرب و شتم خود و فرزندش حین بازداشت دچار مشکل قلبی شد. 
این دستگیری در شرایطی صورت گرفت که کارگران نیشکر هفت تپه در بیست و پنجمین روز تظاهرات خود هستند.
علی نجاتی، حدود ۵۶ سال سن دارد و پیش از این به دلیل فعالیت‌هایش در دفاع از حقوق کارگران این مجتمع از کار اخراج شده و سابقه بارها احضار و بازداشت و پرونده‌های متعددی دارد. یکی از اتهامات وی در پرونده های قبلی ارتباط با فعالان خارج از کشور، برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و برگزاری جلسات هفتگی سندیکای هفت تپه عنوان شده بود.
آقای نجاتی در شهریور ماه ۹۶، جهت تحمل حبس شش ماهه خود به اجرای احکام اندیمشک احضار شد. 
وی در سال ۱۳۹۰ به اتهام فعالیت‌های صنفی، یک سال را در زندان فجر دزفول گذراند. پس از آزادی و اخراج از محل کار نیز در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۴ بازداشت شده است که پس از آزادی با قرار کفالت، همچنان پرونده‌های آن مفتوح است. علی نجاتی سال ۱۳۹۴ نیز با مراجعه نیروهای امنیتی اطلاعات سپاه به خانه‌اش بازداشت شد و پس از گذراندن سه ماه در بازداشتگاه سپاه و سپس زندان کارون اهواز، به قید وثیقه آزاد شد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #کارگران #نیشکر #هفت_تپه #بازداشت #علی_نجاتی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر