۱۳۹۷ آبان ۲۳, چهارشنبه

ابراز نگرانی عفو بین الملل از اعدام مخفیانه و شرایط زندانیان اهوازی

عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی از سرنوشت بازداشت شدگان اهوازی ابراز نگرانی کرده و از مقامات ایران خواست به وکیلان و خانواده‌ها اجازه دهد به بازداشتی‌ها دسترسی داشته باشند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، فیلیپ لوتر مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل در رابطه با اعدام بازداشت شدگان اهوازی اعلام کرد: «بسیار دشوار است تصور کنیم افراد دستگیر شده تنها چند هفته پس از دستگیری از دادرسی عادلانه برخوردار بوده‌اند، چه رسد به امکان درخواست فرجام‌ در مقابل حکم اعدام.»
عفو بین‌الملل سه‌شنبه ۲۲ آبان با انتشار گزارشی به نقل از فعالان عرب اهوازی اعلام کرده که بعد از حمله تروریستی ۳۱ شهریور به رژه نظامی در اهواز ۶۰۰ نفر بازداشت شده‌اند. از میان این افراد تاکنون ۲۲ نفر از جمله یک فعال مدنی به نام محمد مومنی تیماس اعدام شده‌اند.
بنا به اطلاعاتی که سازمان عفو بین‌الملل به دست آورده احمد حیدری نیز که بعد از حمله به رژه اهواز بازداشت شده بود اعدام شده است. حیدری از طریق سرامیک‌فروشی زندگی‌اش را می‌گذراند. خانواده او که از او بی‌اطلاع بودند، دو روز قبل به وزارت اطلاعات احضار شدند. مقامات وزارت اطلاعات به خانواده حیدری اعلام کرده‌اند که او ۱۷ آبان اعدام شده است.
استاندار خوزستان خبر اعدام ۲۲ نفر در اهواز را تکذیب کرده است. غلامرضا شریعتی گفته است بازداشت‌شدگان تفهیم اتهام شده‌اند.
مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل یادآوری کرده که از محل نگهداری بازداشت‌شدگان هیچگونه اطلاعی در دست نیست و تکذیب کلی استاندار خوزستان سبب آرامش خانواده‌های بازداشت‌شدگانی که بیم اعدام آن‌ها می‌رود نخواهد شد.
فیلیپ لوتر همچنین اعلام کرده که دشوار می‌توان تصور کرد محاکمه بازداشت‌شدگان عادلانه برگزار شده و به آن‌ها فرصت درخواست تجدید نظر در احکام صادره داده شده باشد.
عفو بین‌الملل از مقامات ایران خواسته است محل نگهداری کلیه بازداشت شدگان را اعلام کرده و به وکلا و خانواده‌ها اجازه دهد به بازداشتی‌ها دسترسی داشته باشند.


اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اعدام #اهواز #نه_به_اعدام #عفو_بین_الملل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر