۱۳۹۷ آذر ۵, دوشنبه

برگزاری دادگاه فعالین مدنی شازند اراک

امروز دوشنبه ۵ آذر ماه، دادگاه افشاکنندگان مرگ وحید حیدری برگزار شد.




به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، جلسه رسیدگی به اتهامات پنج تن از فعالان بازداشت شده در اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶ در شهرستان شازند آقایان وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر محمد نجفی، علی باقری، عباس صفری، مسعود عاجلو  و بهزاد علی بخشی در شعبه یک دادگاه انقلاب اراک برگزار شد. این افراد پیش از این توسط شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی به زندان و شلاق محکوم  شده بودند.
 آقای محمد نجفی وکیل دادگستری و آقای عباس صفری از زندان مرکزی اراک برای محاکمه مجدد به دادگاه اعزام شده بودند. در جلسه دادگاه امروز که از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ طول کشید، فقط به اتهامات و پرونده آقای محمد نجفی پرداخته شد و جلسه رسیدگی به پرونده بقیه فعالان به روزهای بعد موکول شد.
اتهامات آقای محمد نجفی تبلیغ علیه نظام، تشکیل گروه، اقدام علیه امنیت ملی، ارتباط با کشور متخاصم و توهین به خامنه ای عنوان شده است. 
محمد نجفی ، علی باقری و عباس صفری هر یک به سه سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، بهزاد علی‌بخشی و مسعود عاجلو هر یک به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی به مدت پنج سال محکوم شدند.
همچنین علی باقری علاوه بر این به اتهام توهین به فرمانده نیروی انتظامی در فضای مجازی نیز به تحمل شش ماه حبس محکوم شده است.
هم اکنون آقایان محمد نجفی و عباس صفری در زندان اراک در حال تحمل زندان هستند. 
وحید حیدری یکی از معترضان تظاهرات سراسری دی‌ ماه ۹۶ در اراک است که پس از بازداشت، در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ اراک زیر شکنجه جان خود را از دست داد. مسئولان قضایی اعلام کرده بودند که وی مواد فروش بوده و  بر اثر خودکشی فوت کرده است. اما بر اساس افشاگری‌های این فعالان مدنی مشخص شد که وی در بازداشتگاه اراک کشته شده و مواد فروش نبوده است.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان #وحید_حیدری  #محمد_نجفی #اراک #عباس_صفری #بهزاد_علی_بخشی #قتل #علی_باقری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر