۱۳۹۷ آذر ۴, یکشنبه

شرایط ناگوار دستگیرشدگان تظاهرات سراسری دی ماه ۹۶ در زندان مرکزی کرج

تعدادی از بازداشت‌شدگان تظاهرات سراسری دی ماه ۹۶، هم اکنون در زندان مرکزی کرج برخلاف اصل تفکیک جرائم در شرایطی بسیار ناگوار زندانی هستند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، شایان شیرزاد یکی از بازداشت‌شدگان تظاهرات سراسری دی ماه ۹۶ در کرج همراه با حداقل ۳ تن از دیگر دستگیرشدگان دیگر در شرایطی بسیار ناگواری در زندان مرکزی کرج محبوس هستند.
شایان شیرزاد با یک پای مصنوعی در دی ماه سال گذشته در کرج بازداشت شده است. وی را به دروغ متهم به تخریب اموال عمومی کرده و بر این اساس او را محکوم به سه سال زندان کردند. در حالیکه اساسا اعتراضات او و معترضان دیگر به گرانی و شرایط اقتصادی بوده است. 
او و دیگر بازداشت شدگان که اکنون به زندان محکوم شده اند، به دلیل تعداد بسیار زیاد زندانیان، تخت ندارند. آنها شبها در کریدور می خوابند. جایی که عملا به دلیل رفت و آمد و تعداد زندانیان خواب و آرامشی نه در شب و نه در روز باقی نمی‌گذارد. امکان استحمام، امکانات بهداشتی و غذایی در حد صفر است.
بازداشت شدگان که زندانیان سیاسی محبسوب می شوند، در سالنی محبوس هستند که انواع فسادها و مواد مخدر بیداد میکند. مواد مخدری که در بیرون زندان چند ساعت طول میکشد تا خریداری شود، در زندان در عرض ۵ دقیقه انواع و اقسام مواد مخدر یافت می شود.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #تظاهرات_سراسری #زندان_مرکزی_کرج  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر