۱۳۹۷ اسفند ۲۲, چهارشنبه

زندانیان سیاسی محکوم به تحمل دردهای ناشی از شکنجه و بیماری در رجایی شهر


زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج از دردها و بیماریهای ناشی از شکنجه و شرایط زندان، رنج می‌برند و محروم از دسترسی به درمان می‌باشند. 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام محرومیت زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج از درمان و رسیدگی‌های پزشکی در بیمارستانی خارج از زندان، توسط رئیس زندان غلامرضا ضیایی ابلاغ و اجرا می شود که جهت افزایش فشار بر زندانیان سیاسی می‌باشد.

علاوه بر این تهیه دارو با هزینه شخصی و تحویلگیری توسط مسئولان زندان یکی دیگر از معضلات زندانیان سیاسی و خانواده های ایشان است.

موارد زیر نمونه هایی از این شرایط طاقت فرساست.

زندانی سیاسی سعید شیرزاد مشکل کلیه دارد. بیش از سه ماه است که از اعزام او به بیمارستان جهت درمان دردهای کلیوی‌اش جلوگیری می‌شود. در این زمان مشخص شده است که کلیه سمت راست وی بیست و پنج درصد کوچک شده و کلیه سمت چپش نیز دارای کیست است. اما علیرغم نظر پزشکی مبنی بر انجام آزمایشات تکمیلی و مراجعه به متخصص اورولوژی هنوز هیچ گونه رسیدگی به وضعیت پزشکی سعید شیرزاد صورت نگرفته است. علاوه بر این مدتهاست که به دلیل دیسک کمر نیاز شدید به فیزیوتراپی دارد. اما با وجود تایید و دستور پزشکی قانونی، مقامات زندان تاکنون از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می‌کنند.

حمزه سواری یک تومور دردناک در پشت زانوی پای راست دارد که باید عمل شود. اما از اعزام به بیمارستان محروم مانده است. در حالیکه پزشکان توصیه کرده‌اند که باید مورد عمل جراحی قرار گیرد و در غیر این صورت باعث بروز مشکلات جدی تر حرکتی در وی خواهد شد. او که در ۱۶ سالگی دستگیر شده، با حکم حبس ابد، هم اکنون مدت ۱۳ سال است که در زندان محبوس می‌باشد.

دانشجوی زندانی سیاسی مجید اسدی، روزانه با درد ناشی از زخم معده روبرو می‌باشد. او با دردهای ناشی از التهاب ستون فقرات که یادگار ۴ سال زندان قبل بود، بازداشت شد. طی دو سال گذشته نیز به دلیل شرایط نابهنجار و شکنجه های مختلف، زخم معده، التهاب روده و کیست‌های کبدی نیز به دردهای او اضافه شده است.

زندانی سیاسی دیگر ابوالقاسم فولادوند با ۵۹ سال سن به بیماریهای قلبی، تنگی نفس، دیسک کمر، آرتروز و درد مفاصل مبتلاست. وی بارها با معضل تحویلگیری داروی تهیه شده با هزینه شخصی توسط مسئولان زندان روبرو بوده است.

آرش صادقی که به سرطان استخوان (کندروسارکوم) مبتلاست، با تاخیر بسیار مورد عمل جراحی قرار گرفت. اما به دلیل انتقال زودرس به زندان درمانش نیمه تمام ماند. هم اکنون از انجام شیمی درمانی وی جلوگیری به عمل آمده و با عفونت شدید دست، تورم و کبودی و از بین رفتن عصب های حسی دست راست، مشکلات گوارشی شدید به دلیل اعتصاب غذای طولانی مواجه است.

شهرام پورمنصوری دارای توموری در ناحیه نخاع است که بنا به تشخیص پزشکان در صورت عدم جراحی فلج خواهد شد. همچنین برادر وی فرهنگ پورمنصوری در اثر شکنجه دچار دیسک کمر و پارگی رباط پا شده و نیاز به جراحی دارد.

حسن صادقی زندانی سیاسی دیگر این زندان پس از شکنجه های دوران بازجویی به بیماری گلوکوم (آب سیاه چشم) و فشار چشم شده است. احتمال نابینایی وی وجود دارد.

زندانی سیاسی سالخورده محمد بنازاده امیرخیزی، از پارگی مینیسک پا رنج می برد. وی با ۶۴ سال سن، مبتلا به بیماری پروستات بوده و نیاز به سونوگرافی های دوره ای دارد. وی همچنین پس از دستگیری دوم به مشکلات عصبی، اختلال خواب و فراموشی مبتلا شده است.

شایان ذکر است که سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی شهر یک بند فوق امنیتی است که دارای بیش از ۶۰ دوربین در یک بند ۸۰ متری و دستگاههای شنود می‌باشد به طوری که در هر اتاق سه دوربین وجود دارد. منافذ این سالن با ورقه های فلزی پوشانده شده و امکان ورود و خروج هوا نیست. بنا براین مشکلات تنفسی زندانیان چند برابر می شود.

زندانیان سیاسی در این سالن از امکانات بهداشتی، خرید از فروشگاه، استفاده از تلفن و … در حد محدود برخوردارند و همین بر مشکلات جسمی آنان می افزاید.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_رجایی_شهر #کرج #زندانی_سیاسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر