۱۳۹۷ اسفند ۱۲, یکشنبه

ضرب و شتم وحشیانه و آویزان کردن زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در سلول انفرادی

مسئولان و مأموران زندان مرکزی کرج به صورت بی رویه و بدون هیچ محدودیتی زندانیان را مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت قرار می‌دهند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز پس از انتقال به سلول انفرادی به صورت وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفته که منجر به شکستن دست و پای وی شد.
آقای فراحی شاندیز ساعت ۹ شب ۲۱ بهمن ماه ۹۷ هنگامی که در سالن ۶ زندان تهران بزرگ اقدام به دادن شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور کرد، مسئولان زندان او را به زیر هشت برده و پس از توهین و هتاکی به سالن ۱۲(سلول انفرادی) این زندان منتقل کردند. در سالن ۱۲ یکی از زندانبانان به نام اسپیک و نگهبان دیگری او را با باتوم به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. ضربات دیوانه وار بر سر و روی این زندانی سیاسی فرود می آمد و حدود ۶۰ ضربه باتوم به سر و صورت و بدن او زدند.

سپس وی را دستبند و پابند زده و به پشت به مدت چند ساعت از میله های در، آویزان کردند. پس از چند ساعت او را که زخمی و خونین بود، بدون هیچ مداوایی به سلول انفرادی منتقل نمودند. یکی از نگهبانان ضمن فحاشی و اهانت وی را تهدید به تجاوز کرد.
بر اثر شدت ضربات و آویزان ماندن به مدت طولانی زانوی چپ این زندانی، دچار شکستگی مویی شده و ساعد دست راستش شکست. وی سپس به مدت ۱۸ روز در سلول انفرادی بدون هیچگونه رسیدگی پزشکی با درد رها شد.
به گفته یک منبع مطلع، سالن ۱۲ زندان مرکزی کرج دارای تعدادی سلولهای انفرادی است و معمولا زندانیان برای تنبیه به آن منتقل می شوند. شکنجه و ضرب و شتم در این قسمت به صورت یک رویه معمول درآمده و عادی است. نگهبانان اختیار کامل برای شکنجه زندانیان دارند. روزانه سه بار درب سلولها باز می شود و چنانچه زندانی نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشته باشد، در صورت در زدن با ضرب و شتم روبرو می‌شود.
به طور خاص یکی از نگهبانان که اسپیک نامیده می شود، فرد بسیار خشنی است که در سالن ۱۲ اختیار کامل دارد و روزانه در شیفت خود به ضرب و جرح زندانیان مشغول است. روز ۳۰ بهمن ماه نیز وی یک پیرمرد ۷۰ ساله را به دلیل اینکه در زده بود و میخواست به سرویس بهداشتی برود مورد ضرب و جرح قرار دادند.
این نگهبان چند روز بعد نیز یک جوان زندانی را به همین دلیل با باتوم کتک زد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#زندانی_سیاسی #مهدی_فراحی_شاندیز #مرگ_بر_دیکتاتور #مرگ_بر_خامنه‌ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر