۱۳۹۸ فروردین ۳, شنبه

تمدید دوره یک ساله گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران

شورای حقوق‌بشر خواستار تمدید یک ساله گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران شد. قطعنامه مربوط به تمدید دوره گزارشگری پروفسور جاوید رحمان با ۲ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تصویب شد.



در پیش‌نویس قطعنامه شورای حقوق‌بشر که توسط کشورهای چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، آلبانی، استرالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، کرواسی، قبرس، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، موناکو، مونته نگرو، هلند، مقدونیه شمالی، نروژ، لهستان، پرتغال، جمهوری ملداوی، رومانی، اسلوواکی، اسلووانی، اسپانیا، سوئد، انگستان، ایرلند شمالی نوشته شده آمده است:

با استقبال از گزارش و توصیه‌های گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در امور ایران ارائه شده به شورای حقوق‌بشر و با ابراز نگرانی جدی نسبت به تحولات اشاره شده در این گزارش و ندادن اجازه دسترسی به گزارشگر ویژه برای سفر به ایران، این شورا تصمیم می‌گیرد که مأموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی را به مدت یک بازه زمانی یک ساله دیگر تمدید کند و درخواست می‌کند که گزارشگر ویژه گزارشی در مورد اجرای مأموریت را به شورای حقوق‌بشر در چهل و سومین اجلاس و به مجمع عمومی در اجلاس هفتاد و چهارم ارائه دهد
و با گزارشگر ویژه همکاری کامل را مبذول بدارد و اجازه دسترسی و دیدار از کشور را بدهد و همه اطلاعات ضروری برای ممکن کردن انجام مأموریت را ارائه دهد.

شایان ذکر است که جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ایران روز دوشنبه ۲۰اسفندماه ۹۷در جلسه شورای حقوق‌بشر در ژنو در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران گفت:‌ در این ایام، مردم ایران با چالشهای گوناگونی مواجه هستند. بسیاری از مردم نگرانی‌هایشان را از طریق اعتراضات، تظاهرات، و اعتصابها ابراز کرده‌اند.

 کانال نه به زندان نه به اعدام 
در سایت جوانه ها

#ایران #حقوق_بشر #سازمان_ملل_متحد #قطعنامه #جاوید_رحمان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر