۱۳۹۷ اسفند ۱۲, یکشنبه

آخرین وضعیت اعتصاب غذای مریوان کرکوکی پس از ۱۰ روز اعتصاب غذا


مریوان کرکوکی زندان عقیدتی سیاسی کرد اهل کردستان عراق در زندان رجایی شهر که بعلت عدم استرداد و مخالفت با استرداد ایشان به کشورش دست به اعتصاب غذا زده بود، روز یک شنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۷، وارد دهمین روز اعتصاب غذا شد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، این زندانی عقیدتی سیاسی بر اثر اعتصاب غذا بیش از 7 کیلو وزن خود را از دست داده و شنبه ۱۰ اسفند ماه، بر اثر افت پایین فشار و فشار عصبی به حالت نیمه بیهوش زندانیان سیاسی اهل سنت سالن 21 او را سریع به بهداری زندان انتقال دادند.
 اما مطالبه و اصرار زیاد آنها مبنی بر اعزامش به مراکز درمانی بیرون راه به جایی نبرد و از اعزام ایشان با این وضعیت وخیم امتناع کرده و باهمان حالت ایشان را به داخل بند برگرداندند.
 فشار خون مریوان کرکوکی روی ۸ میباشد و از ناحیه کلیه و دستگاه گوارش بشدت آسیب دیده و بر اثر اعتصاب تارهای صوتی حنجره ایشان ضعیف شده است. او هم اکنون توان صحبت کردن و ایستادن روی پای خود ندارد و با اتکا به عصا و واکر راه میرود. با وجود این فشار و وضعیت نگران کننده ایشان، اما هیچ کدام از مقامات مسئول به ایشان جوابی نداده و به خواسته اش رسیدگی نکرده اند. گویا این حرکتی عامدانه و به قصد از بین رفتن این زندانی و از دست دادن سلامتی و جانش در داخل زندان میباشد.
مریوان کرکوکی (مریوان عبدالکریم رضا) زندانی اهل سنت اهل عراق که شش سال و چهارماه از دوران محکومیت ۷ سال و نیم خود را پشت سرگذاشته، از روز شنبه ۴ اسفندماه ۹۷ به دلیل مخالفت وزارت اطلاعات و مسئولان قضایی با استرداد به کشورش، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌است.

این زندانی، پیش‌ از این توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه، به تحمل ۳۳ سال حبس تعزیری محکوم شد که پس از ۳ سال، قانون تجمیع جرایم شامل وی شده و حبس او به ۷ سال و نیم کاهش یافت.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_رجایی_شهر #اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر