۱۳۹۷ اسفند ۱۹, یکشنبه

بی‌خبری از وضعیت محمدصابر ملک رئیسی و شیراحمد شیرانی نزدیک به ۸۰ روز حبس در قرنطینه

زندانیان سیاسی تبعیدی، محمدصابر ملک رئیسی و شیراحمد شیرانی همچنان در بلاتکلیفی در قرنطینه زندان مرکزی اردبیل نگهداری می‌شوند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، این دو زندانی سیاسی تبعیدی از ابتدای دی‌ماه ۹۷بصورت تنبیهی در بند قرنطینه زندان مرکزی اردبیل نگهداری می‌شوند.

محمدصابر ملک رئیسی و شیراحمد شیرانی روزهای دوم و سوم بهمن‌ماه به دفتر قاضی ناظر زندان احضار شده و با گشایش پرونده‌ای جدید، اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از درون زندان” به آنها تفهیم شده است. این دو زندانی پس از پرونده سازی جدید به قرنطینه زندان مرکزی اردبیل منتقل شدند.

با گذشت بیش از دوماه از انتقال آنها به قرنطینه زندان همچنان در وضبعیت نامشخصی به‌سر می‌برند. و از زمان تبعید به قرنطینه اجازه تماس یا ملاقات با خانواده های خود را نیافته اند.

بی خبری از وضعیت این دو زندانی سیاسی موجب نگرانی شدید خانواده‌های انان شده است.

گفته می‌شود که روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه شیراحمد شیرانی و محمدصابر ملک رئیسی به دادگاه منتقل شده و مجددا به قرنطینه زندان بازگردانده شدند.
آنها کماکان در بند قرنطینه زندان اردبیل نگهداری می‌شوند و از تماس با خارج از زندان و ملاقات با خانواده نیز محروم می‌باشند.

محمد صابر ملک رئیسی، پیش از این در تاریخ ۲۱ آذرماه پس از احضار به دفتر زندان به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
به گفته منابع نزدیک به این زندانی اندکی بعد مشخص شد “انتقال محمدصابر ملک‌رئیسی و شیراحمد شیرانی از زندان به اداره اطلاعات و جهت بازجویی در خصوص ارتباط با رسانه‌های خارجی بوده است”.
در همین رابطه روز سه‌شنبه ۱۳ آذرماه رئیس حفاظت استان اردبیل به مادر این زندانی گفته بود «پسرت را دادگاهی می‌کنم و به خلخال می‌فرستم.

محمد صابر ملک رئیسی که در حال تحمل دوران محکومیت ۱۵ سال حبس در تبعید خود است در تاریخ دوم مهر ماه ۱۳۸۸در سن ۱۵ سالگی بازداشت و پس از یک سال از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان به زندان زاهدان و پس از محاکمه به زندان اردبیل تبعید شده است.

شیراحمد شیرانی در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ توسط مأموران اطلاعات بازداشت شد. علت بازداشت او فعالیت و عضویت در سازمان مقاومت مردمی ایران و اقدام علیه امنیت کشور ذکر گردید. وی پس از بازداشت به مدت ۲ سال در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه های طاقت فرسا قرار گرفت و سرانجام در یک دادگاه فرمایشی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل ۲۲ سال حبس در تبعید محکوم و به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بود.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید

#ایران #حقوق_بشر #اردبیل #زندانی_سیاسی_تبعیدی #زندان_اردبیل #صابر_ملک_رئیسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر