۱۳۹۸ فروردین ۱۰, شنبه

احضار محمدصابر ملک رئیسی و شیراحمد شیرانی به دادگاه انقلاب

محمدصابر ملک رئیسی و شیراحمد شیرانی مجددا به دادگاه انقلاب اردبیل احضار شدند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ، جلسه دادگاه زندانیان سیاسی بلوچ محبوس در زندان مرکزی اردبیل محمدصابر ملک رئیسی و شیراحمد شیرانی در تاریخ ۱۹ فروردین‌ماه ۹۸ در شعبه یک دادگاه انقلاب اردبیل برگزار خواهد شد.



محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل در حالی که نهمین سال از دوره محکومیت ۱۵ ساله خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می‌کند، از بابت بخش دوم پرونده جدیدی که در زندان برای او گشوده شده با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دادگاه انقلاب احضار شده است. وی از بابت بخش اول همین پرونده، در روزهای پایانی سال گذشته به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم و این حکم در زندان به وی ابلاغ شده بود.
همچنین زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل در حالی که نهمین سال از دوره محکومیت ۲۲ ساله خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می‌کند، از بابت بخش دوم پرونده جدیدی که در زندان برای او گشوده شده با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دادگاه انقلاب احضار شده است. وی از بابت بخش اول همین پرونده، در روزهای پایانی سال گذشته از اتهام مطروحه تبرئه شده بود.

شایان ذکر است که نزدیک به سه ماه زندانیان سیاسی تبعیدی شیراحمد شیرانی و محمدصابر ملک رئیسی در قرنطینه زندان مرکزی اردبیل تحت فشار و محروم از تماس و ملاقات قرار گرفتند.
خانواده این دو زندانی سیاسی تبعیدی بلوچ پس از پیگیریهای فراوان با بی تفاوتی و عدم پاسخگویی مسئولان قضایی و زندان مواجه بوده و به دلیل بی خبری از فرزندانشان در نگرانی به سر می‌بردند.
این دو زندانی سیاسی تبعیدی از ابتدای دی‌ماه ۹۷بصورت تنبیهی در بند قرنطینه زندان مرکزی اردبیل با زندانیان مبتلا به بیماریهای روانی و معتادان متادونی محبوس بودند.
محمدصابر ملک رئیسی و شیراحمد شیرانی روزهای دوم و سوم بهمن‌ماه ۹۷ به دفتر قاضی ناظر زندان احضار شده و با گشایش پرونده‌ای جدید، اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از درون زندان» به آنها تفهیم شد. این دو زندانی پس از پرونده سازی جدید به قرنطینه زندان مرکزی اردبیل منتقل شده و در روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه ۹۷ ، از قرنطینه به دادگاه منتقل شده و مجددا به قرنطینه زندان بازگردانده شدند.
محمد صابر ملک رئیسی، پیش از این در تاریخ ۲۱ آذرماه پس از احضار به دفتر زندان به مکان نامعلومی منتقل شده بود. به گفته نزدیکان وی، انتقال محمدصابر ملک‌رئیسی و شیراحمد شیرانی از زندان به اداره اطلاعات و جهت بازجویی در خصوص ارتباط با رسانه‌های خارجی بوده است. روز سه‌شنبه ۱۳ آذرماه رئیس حفاظت استان اردبیل به مادر این زندانی گفته بود «پسرت را دادگاهی می‌کنم و به خلخال می‌فرستم». در پی این انتقال روز چهارشنبه ۲۸ آذر ماه ۹۷، زندانی سیاسی شیراحمد شیرانی نیز به طور ناگهانی احضار و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید

#زندانی_سیاسی_تبعیدی #زندان_اردبیل #صابر_ملک_رئیسی #شیراحمد_شیرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر