۱۳۹۸ مرداد ۲۷, یکشنبه

بی خبری از سرنوشت زهرا اکبری نژاد، پس از گذشت یکماه از بازداشت

پس از گذشت یک ماه از بازداشت خانم زهرا اکبری نژاد درچه، همسر زندانی سیاسی ابوالقاسم فولادوند، هنوز از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.


خانم زهرا اکبری نژاد درچه، پس از یورش مأموران امنیتی به منزلش در روز اول مردادماه ۹۸ بازداشت شد. مأموران منزل او را تفتیش و اقدام به ضبط برخی وسایل وی از قبیل گوشی تلفن همراه، چند جلد کتاب، ۲ دفترچه یادداشت و چند برگ دست نوشته او کردند.

خانم اکبری نژاد ۴۸ ساعت پس از دستگیری در تماس کوتاهی با بستگانش اعلام کرد که به بند ۲۰۹ اوین منتقل شده است. این تماس زیر نظر و با حضور مأموران اطلاعاتی و بازجویان برقرار گردید.

زهرا اکبری درچه ۴۹ ساله به بیماریهای متعددی مبتلاست و بنا به تجویز پزشکان استرس و فشارهای روحی و روانی، وی را از نظر سلامتی به شدت آسیب‌پذیر می کند. این امر باعث نگرانی خانواده و بستگان ایشان شده است. خانم اکبری نژاد دارای دو فرزند است که اکنون در فقدان پدر و مادرشان بی سرپرست هستند.

زندانی سیاسی ابوالقاسم فولادوند همسر زهرا اکبری درچه هم اکنون در زندان رجایی شهر (گوهردشت کرج) ششمین سال از حکم ۱۸ ساله خود را می گذراند.

ابوالقاسم فولادوند در تاریخ ۲۱ خرداد ۹۲ بازداشت شد. او به اتهام «بغی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق» به ۱۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به خامنه‌ای» به ۲ سال حبس تعزیری و به دلیل شرکت در اعتراضات سال ۱۳۸۸ و اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یکسال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

این زندانی سیاسی به بیماریهای بیماریهای قلبی، تنگی نفس، دیسک کمر، آرتروز و درد مفاصل رنج می‌برد؛ اما از دسترسی به درمان و اعزام به بیمارستان محروم است.

آقای فولادوند مدت یکسال و نیم نیز در دهه ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق زندانی بوده است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
#ایران  #زندانی_سیاسی  #حقوق_بشر #زهرا_اکبری_نژاد  #ابوالقاسم_فولادوند 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر