۱۳۹۸ شهریور ۳, یکشنبه

فرمول محرمانه مدیریت زندان ها در ایران و کوکاکولا


متنی که مشاهده می کنید توسط زندانی سیاسی زندان اوین حمید حاج جعفر کاشانی، داور لیگ برتر فوتسال ایران تنظیم شده و به دست کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام رسیده است.
این متن کنایه ای به تبلیغات دروغین مسئولان نظام ولایت فقیه درباره زندانها و شرایط واقعی زندانیان در زندانهای کشور دارد. 
پس از انتصاب غلامرضا ضیایی، رئیس سابق زندان گوهردشت به ریاست زندان اوین، در روزهای اخیر قوانینی تصویب شده که به موجب آن زندانیان سیاسی با محدودیتها و مشکلات بیشتری مواجه شده اند. از جمله این محدودیتها، ملاقات حضوری زندانیان سیاسی زندان اوین که ۲۸ روز یکبار بود، لغو شده است. همچنین مقرر شده که تماسهای تلفنی زندانیان محدود به ۷ شماره تلفن باشد. امری که با اعتراض زندانیان سیاسی مواجه شده است.

متن نامه آقای حمید حاج جعفر کاشانی:

فرمول محرمانه مدیریت زندان ها در ایران و کوکاکولا

این دیالوگ واقعی است و در یکی از زندان های معروف تهران و بین یک خبرنگار و رییس زندان اوین به نام غلامرضا ضیایی اتفاق افتاده است. لازم به توضیح است که ضیایی از مردادماه ۹۸ به عنوان رییس جدید زندان اوین، از زندان رجایی شهر کرج به این مقام منصوب شده و از جمله افرادی است که در فشار بر زندانیان سیاسی نقش بسزایی دارند، وی به عنوان مسئول کمپ کهریزک بود که در آن زمان تعدادی از زندانیان سیاسی به طور مشکوکی جان باختند و بسیاری نیز طعم شکنجه را چشیدند و از دی ماه ۹۶ به اتهام نقض حقوق بشر در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفت. وی اظهار داشته صلیب سرخ جهانی و سازمان دیدبان حقوق بشر به ما اعتراض کرده که رسیدگی بهداشتی و درمانی به زندانیان در زندان ها خیلی زیاد است.
خبرنگار هم با تعجب پرسیده : زیاده؟
ضیایی: بله 
خبرنگار: یعنی چی زیاد بوده؟
ضیایی: گفتند رسیدگی شما به زندانیان خیلی زیاد است.
خبرنگار: خیلی زیاد؟
ضیایی: بله؛ صلیب سرخ جهانی گفت: رسیدگی شما به وضعیت درمانی و بهداشتی خیلی زیاد است و خارج از پروتکل های ماست؛ شما نباید انقدر به زندانیان رسیدگی کنید.
خبرنگار: خب شما چه کار کردید؟
ضیایی: ما هم دستور دادیم از این به بعد در صورت بیماری زندانیان، اعزام آنان به مراکز درمانی خارج از زندان با هزینه درمان به عهده زندان نمی باشد و خود زندانیان از جیب مبارکشان هزینه های درمانی که بر اثر شکنجه زندان و یا اثرات سوءتغذیه و گذران دوران محکومیت برای آنان به وجود آمده پرداخت نمایند.
خبرنگار: چه خوب، واقعا به خاطر این حس انساندوستی به شما تبریک می گم. 
ضیایی: البته باید این رو اضافه کنم که اعزام زندانیان سیاسی به مراکز درمانی خارج از زندان با خرج خودشان هم، به اجازه یا موافقت نهادهای امنیتی از قبیل وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بستگی دارد و ما با تدبیری که در این زمینه به خرج دادیم کلی هزینه های مالی که بر دوش زندانی های سیاسی بود را به آن ها کمک کردیم.
خبرنگار: عجب، چه قدر خوب می شه. توضیح بدید چه جوری؟
ضیایی: خیلی ساده است. تا بخواد با این مجوزها موافقت بشه و اجازه صدور آن داده بشه، اون زندانی سیاسی بر اثر اسفناک ناشی از بیماری مرده و اون پولی که باید برای هزینه درمانش هزینه بشه، صرف هزینه کفن و دفنش می شه.
خبرنگار: ...!؟
ضیایی:  ضمنا ما تونستیم با تدبیری که داشتیم، معضل آلودگی هوا و ترافیک رو هم در تهران کم کنیم.
خبرنگار: عجب! یعنی از این به بعد دیگه احتیاج به طرح ترافیک و خرید برچسب و طرح زوج و فرد نیست؟
ضیایی با خنده: هه هه هه هه گفتم که ما این مشکل رو حل کردیم. 
خبرنگار: می شه یک کم توضیح بدید؟
ضیایی: بله. سابقا زندانیان سیاسی ما با دستور دادستانی در ماه اجازه داشتند یکبار ملاقات حضوری با افراد درجه اول خانواده خود را داشته باشند که ما این اجازه را تا اطلاع ثانوی، یعنی تا داشتن شهری بدون آلودگی هوا و ترافیک لغو کردیم.
خبرنگار: به به. به این می گن تدبیر و امید.
ضیایی: بله حتی با استقبال سازمان های حقوق بشری در جهان مواجه شدیم.
خبرنگار: بله، من دیگه حرفی ندارم.
فرمول کوکاکولا:
حالا ما به این سوال تاریخی پاسخ می دهیم که چرا صلیب سرخ جهانی و سازمان دیده بان حقوق بشر به مسئولان ما اعتراض کرده اند. صلیب سرخ و دیده بان حقوق بشر دیده اند که صبح تا شب مصیبت در جهان تمام نمی شود؛ نگاه کرده و دیده اند که مسئولان ایرانی صبح تا شب زیر باد کولر می نشینند و پا بدهد دو تا ژن خوب هم تحویل جامعه می دهند یا برخیشان دو تا اختلاس می کنند و به گفته خودشان مردم ایران هم عاشقشان هشتند و مشکلی ندارند. صلیب سرخ و دیده بان حقوق بشر حق دارند از عملکرد مسئولان ایرانی شاکی باشند؛ جهان بداند نحوه مدیریت و کار کردن مسئولان در قوه قضاییه و سازمان زندان ها در ایران مثل فرمول کوکاکولاست و کاملا محرمانه است.
مسئولان یمنی و لبنانی: سوال ما این است که واقعا مسئولان ایرانی قبلا بچه محل های ما بودند یا این ها را بسته بندی شده از لبنان و یمن و غیره می آورند که زبانشان را ما نمی فهمیم. 
مسوولان متشکریم. 
می گویند شیوه رسیدگی مسئولان به زندانیان به گونه ایست که ما نه تنها در زندان ها خودکشانی و مرگ و میر نداریم، بلکه هر ساله سیصد نفر به جمعیت زندانیان سیاسی هم اضافه می شود. لازم به توضیح است، وضعیت اسفبار بهداشتی زندانیان و وجود انبوه ساس و شپش در زندان ها و زندگی بالاجبار زندانیان با این موجودات جزو لاینفک همزیستی در زندانهاست و نیز در راستای اهداف عالیه بشردوستانه رژیم جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده شده تمام هزینه های درمانی شیخ زکزاکی را از جیب بیت المال پرداخت خواهند کرد، امیدواریم که پس از تهیه گزارش و پیوست مقاله، این خبرنگار عزیز همچون خبرنگاران دیگر نظیر مسعود کاظمی و مرضیه امیری که به گفته سخنگوی قوه قضاییه در کف خیابان دستگیر شدند، عاقبتی چون آنان نصیبش نگردد. 

حمید کاشانی
زندان اوین

جهت آشنایی با نویسنده متن حاضر لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی حمید حاج جعفر کاشانی، متولد ۱۳۶۱ در بهمن‌ماه ۹۷ بازداشت و به اتهامات توهین به خمینی و خامنه ای، تبلیغ علیه نظام  به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای کاشانی از ابتدای بازداشت تا زمان انتقال به اوین در زندان قائمشهر محبوس بود. وی روز ۵ مردادماه ۹۸ به زندان اوین منتقل و هم اکنون در بند ۸ زندان اوین محبوس است.
گفتنی است که حمید حاج جعفر کاشانی، متولد ۱۳۶۱ در رابطه با پرونده فعلی خود در بهمن‌ماه ۹۷ بازداشت شد.

و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_اوین #حمید_کاشانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر