۱۳۹۹ مرداد ۴, شنبه

انتقال سه زندانی سیاسی از گوهردشت به بند ۲۰۹ اوین جهت بازجویی بدنبال پرونده سازی جدید



بدنبال پرونده سازی جدید وزارت اطلاعات برعلیه سه تن از زندانیان سیاسی، آقایان مجید اسدی، محمد بنازاده امیرخیزی و پیام شکیبا، این زندانیان جهت بازجویی به بند ۲۰۹ اوین منتقل شدند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، بدنبال پرونده سازی جدید که با فشار وزارت اطلاعات در شعبه ۶ دادسرای اوین برای سه تن از زندانیان سیاسی مجید اسدی، محمدبنازاده امیرخیزی و پیام شکیبا صورت گرفت، این زندانیان صبح روز چهارشنبه اول مرداد جهت بازجویی به بند۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
یک منبع موثق به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: « این پرونده سازی جدید با فشار وزارت اطلاعات بخاطر درج نام و امضای مجید اسدی در کنار سایر زندانیان در بیانیه زندانیان سیاسی علیه ایرج مصداقی صورت گرفته است.»
این منبع افزود:‌ «مجید اسدی در حال حاضر تحت فشار و بازجویی قرار دارد. او به همراه دو زندانی دیگر محمد بنازاده امیرخیزی و پیام شکیبا از روز چهارشنبه اول مرداد به زندان اوین منتقل شده است».
این پرونده سازی درحالیست که مجید اسدی در تاریخ ۱۸تیرماه ۹۹ از اتهام انتسابی در همین شعبه تبرئه شده و قرار منع تعقیب وی صادر شده بود، اما با فشار وزارت اطلاعات پرونده وی مجددا روز ۲۵تیر۹۹ گشوده شده است. قابل ذکر است که مجید اسدی دو سوم حکم حبس خود را سپری کرده و پرونده وی برای آزادی، توسط قوه قضاییه بسته شده بود.
زندانی سیاسی مجید اسدی در تاریخ ۱۸ تیرماه سال ۸۷ در مراسم ۱۸تیر بازداشت و به مدت ۵۲ روز در سلول انفرادی بود. در سال ۸۹ به ۴ سال زندان محکوم شد. در مهر ۹۰به رغم درخواست تجدید نظر؛ بدون ابلاغ حکم نهایی به زندان رفت و تا خرداد ۹۴ در زندان بود .وی در تاريخ ۳۰بهمن ۱۳۹۵ساعت ۱۰ شب در منزل خانوادگی خود در کرج با يورش مامورين ورارت اطلاعات بازداشت شد. مأموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کرده‌اند.ماموران هیچ حکمی برای بازداشت وی نشان ندادند و در منزل اقدام به بازجویی از خواهران مجید اسدی کردند. سپس به اطلاعات كرج منتقل شده و از آنجا به بند ۲۰۹زندان اوين انتقال يافت. وی مدت ۵۰روز در سلولهای انفرادی ۲۰۹تحت فشار و باز جویی قرار داشت. سپس به گوهردشت منتقل شد. در تیر ماه ۹۷ مجید اسدی به شش سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به برازجان در استان بوشهر به اتهامات هواداری از سازمان مجاهدین خلق، اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام محکوم شد.
زندانی سیاسی محمد بنازاده امیرخیزی از بازاریان سرشناس تهران است. وی در سال ۸۴ به اتهام هواداری از مجاهدین دستگیر و مدتی در سلولهای بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشت. امیرخیزی سپس در ۹ آذر ماه سال ۸۸ توسط ماموران امنیتی در محل کارش دستگیر و به اتهام کمک مالی به سازمان مجاهدین خلق به ۵ سال حبس محکوم گردید و پس از تحمل حبس در آبان ماه ۱۳۹۳ از زندان رجایی شهر آزاد شد. محمد بنازاده امیرخیزی، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵، مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شده و در آذرماه ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد.
زندانی سیاسی پیام شکیبا در ۱۸تیر سال ۸۷ توسط اداره اطلاعات زنجان بهمراه ۵ تن از هم دانشگاهیان خود دستگیر و پس از ۲۲ ماه با قید وثیقه آزاد شد. درسال ۸۸ در دادگاه انقلاب زنجان به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. اما این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ ماه حبس تعلیقی تقلیل یافت. وی برای تحمل محکومیت در سال ۸۹ به زندان رفت و در همان سال پس از تحمل محکومیت حبس آزاد شد.
پیام شکیبا در ۳ اسفند ماه ۹۵ مجددا توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد. ۲ ماه اول بازداشتش در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی بود، سپس به سلولی چند نفره در همین بند منتقل شد. سرانجام به زندان گوهردشت منتقل شد. در تیر ماه ۹۷، به ۱۱ سال زندان و ۲ سال تبعید به برازجان محکوم شد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر