۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۸, جمعه

شکستن کتف و زانوی زندانی توسط مامورین زندان تهران بزرگ

صبح روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۷؛ مامورین زندان تهران بزرگ با اقدام به ضرب و شتم شدید کتف و زانوی یک زندانی را شکستند.


#ایران  #حقوق_بشر - بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ مامورین زندان تهران بزرگ زندانی جوانی به نام مرتضی چاله کش را در تیپ ۲ این زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. ضربات به حدی شدید بود که کتف و زانوی این زندانی جوان شکست. علت کتک زدن او قصد فرار این زندانی جوان بوده است. 
بر اساس گزارشها شکنجه زندانیان امری رایج در این زندان است.

زندان تهران بزرگ در جنوبی ترین قسمت استان تهران در جاده قدیم کرج واقع شده است. گفته می شود که این مجتمع به بزرگترین زندان خاورمیانه معروف است.
سالن های تیپ ۲ در زندان تهران بزرگ تا چندی قبل ۱۳۰ زندانی را در خود جای داده بود؛ اما اکنون بالغ بر ۱۸۰ زندانی در این محل محبوس هستند. به اکثر سالن های تیپ یک و تیپ دو این زندان بطور تصاعدی زندانی اضافه شده است.
 سال ۹۶ جمع آمار این زندان نزدیک به ۱۲ هزار زندانی بود؛ اما اکنون به بیش از ۱۴هزار زندانی بالغ شده است.
در حال حاضر زندانیان این زندان برغم گرما؛ روزانه با قطعی یا کم فشار بودن مکرر آب روبرو هستند.
جیره آب روزانه در این زندان تنها ۲ ساعت است٬ آب آن نیز مناسب برای نوشیدن نیست. زندانیان می‌بایستی برای مصرف یومیه خود آب آشامیدنی بخرند.
در زندان تهران بزرگ، دکتر و درمان مربوط به زندان اصلاً جنبه مادی ندارد و بایستی خود زندانیان و خانواده‌هایشان با تقبل پذیرش هزینه پرداخت دکتر و دارو در صورت امکان به دکتر خارج از زندان مراجعه کنند و این امر نیز به‌سادگی مورد پذیرش مسولان زندان قرار نمی‌گیرد و زندانیان مجبورند با شرایط بحرانی جسمی زندگی خود در زندان را بگذرانند.

وضعیت غذای زندان نیز اسفناک است و زندانیان مجبورند با همان شرایط تحمل حبس کنند.

#ایران #حقوق_بشر #اعدام #بازداشت #زندان #تهران_بزرگ #آب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر