۱۳۹۷ خرداد ۳, پنجشنبه

اذیت و آزار خانواده های زندانیان سیاسی با وعده های دروغین و ممانعت از مرخصی فرزندان آنها

مسئولین اطلاعات شهرستان اهواز با وعده های دروغ؛ سردوانیدن و جلوگیری از مرخصی زندانیان سیاسی تبعیدی باعث زجر و آزار خانواده های آنها می شوند.


#ایران #حقوق_بشر - به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ تعدادی از زندانیان سیاسی اهوازی در سالهای اخیر با حکمهای سنگین به زندانهای دوردست تبعید شده و خانواده های آنها به دلیل سختی مسافرت و دوری این زندانها از ملاقات با فرزندانشان محروم هستند.
پس از پیگیریها و مراجعات پی در پی خانواده ها با اطلاعات اهواز به آنان وعده داده شد که در ماه رمضان فرزندانشان را به مرخصی می فرستند.
اما پس از پیگیری و مراجعه مجدد خانواده ها به مسئولین اطلاعات به آنها پاسخ منفی داده و از مرخصی این زندانیان سیاسی جلوگیری بعمل آوردند.
خانواده زندانی سیاسی احمد کعبی که مبتلا به آرتروز شدید کمر است؛ برای وی درخواست مرخصی درمانی کرده بودند. وضعیت کمر احمد کعبی به حدی وخیم است که قدرت ایستادن در حد ۱۰ دقیقه را ندارد و امکان درمان در زندان هم نیست. احمد کعبی در زندان کرمان و ماهر کعبی در زندان اردبیل در تبعید هستند. خانواده این دو برادر به دلیل بعد مسافت امکان رفتن به ملاقات برای دیدار فرزندانشان را ندارند.
پدر پیر جعفر بیت عبدالله که هم اکنون در زندان یزد محبوس است؛ قادر به مسافرت به یزد برای دیدن فرزندش نیست و با انتظار دیدار وی که از سال ۹۰ در زندان و تبعید است؛ پیگیری مرخصی وی را میکرد.
مادر یوسف لطیفی نیز از امکان دیدن فرزندش به دلیل تبعید در زندان شهر یزد محروم است. یوسف لطیفی تنها سرپرست مادر پیر و خواهر جوانش بود که در سال ۹۰ بازداشت و با ۱۵ سال حبس و تبعید به زندان وکیل آباد شیراز محکوم شد.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اهواز #یزد #زندان #اردبیل  #کرمان #تبعید #خانواده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر