۱۳۹۴ آذر ۴, چهارشنبه

به قلم خالد حرداني - ادامه سركوب و اقدامات غيرانساني در زندان رجايي شهر(گوهردشت)

به قلم خالد حرداني
#ايران - ادامه سركوب و اقدامات غيرانساني در زندان رجايي شهر(گوهردشت)

امروز چهارشنبه 8 تن از زندانيان سياسي سالن 12زندان رجايي شهر(گوهردشت) در اعتراض به ادامه اقدامات غيرانساني و شكنجه و بازرسي، از رفتن به سالن ملاقات امتناع كردند و از ديدار با خانواده محروم شدند. چندي است كه خشونت هاي عريان و رفتارهای غیرانسانی و شکنجه در زندانها شدت و تداوم داشته و زندانیان سیاسی نسبت به اقدامات تحریک آمیز از طرف زندانبانان واکنش نشان می دهند؛ بازرسی های توهین آمیز چند هفته گذشته در سالن ملاقات با زندانیان و خانواده ها از موارد این اعتراضات بوده؛ قطع آب گرم حمام؛ قطع جیره سبزیجات خریداری شده از طرف فروشگاه زندان؛ رفتارهای توهین آمیز با زندانیان سیاسی در بهداری و زمان اعزام به بیمارستان؛ تفتیش وسایل و سلولهای زندانیان در ساعت استراحت و یورش های وحشیانه همراه با برخوردهای فیزیکی و شکنجه گاه و بیگاه و همچنین پرونده سازی و تهدید به حذف فیزیکی؛ مرگهای مشکوک و ظاهرا از پیش طراحی شده و دهها مورد دیگر باعث شده که زندانیان سیاسی نسبت به ادامه و تداوم این نوع رفتارهای غیرانسانی و خشن اعتراض کنند.
سعید ماسوری؛ سعید شیرزاد؛ لطیف حسنی؛ پیروز منصوری؛ شاهین ذوقی تبار؛ رضا اکبری منفرد؛ امیر قاضیانی؛ جواد فولادوند امروز 4 آذر 1394 در اعتراض به تداوم رفتارهای خشن و غیرانسانی از رفتن به سالن ملاقات امتناع کردند.
مارتين لوتركينگ مي گويگ فقدان عدالت در بخشي از جهان نشانگر فقدان آن در كل جهان است. لازم به يادآوري است كه در اين گزارش اضافه كنم كه اين فشارها در تمام زندانها و بر تمام زندانيان چه سياسي و چه عادي اعمال ميشود وتدام آن باعث سوال است! از طرفي مي بينيم چشم تمام و يا بخشي از سازمانها و نهادهاي حقوق بشري نسبت به اعمال شكنجه و رفتارهاي خشونت آميز در زندانها بسته است گويا در خواب زمستاني فرو رفته اند. خوابي كه استخوانهاي انسانيت و عدالت و عشق در آن خرد شده است.
خشونت به هر دليلي و از طرف هر شخص حقيقي يا حقوقي و از هر چيزي كه نشأت بگيرد رفتاري است كه به كل انسانيت آسيب مي رساند.
زنداني سياسي
خالد حرداني
چهارشنبه 4 آذر 1394

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر