۱۳۹۹ آذر ۲, یکشنبه

بازرسی و بازداشتهای گسترده در تهران



خبرهای رسیده حاکی از بازرسی و بازداشتهای گسترده در تهران علاوه بر بازداشتهای گسترده در برخی دیگر از نقاط کشور است.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۲آذر ۹۹، در دو روز گذشته ماموران لباس شخصی و اطلاعاتی در خیابانهای تهران اقدام به بازرسی و در مواردی بازداشت جوانان کردند.

منابع مطلع در تهران از این بازرسیها در خیابانهای مصدق، چهارراه ولی عصر و خیابانهای اطراف آن خبر میدهند.

این بازرسی و بازداشتهای بی رویه، با بهانه‌های مختلف صورت می گیرد و موجب اعتراض و نارضایتی شهروندان شده است. نیروهای نظامی و انتظامی به این ترتیب برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده و فضای ناامنی را ایجاد میکنند.

این بازداشتهای خودسرانه در روزهای گذشته در برخی دیگر از مناطق کشور نیز گزارش شده بود:

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۹۹ دست‌کم ۱۰ شهروند اهل روستای زردویی از توابع بخش باینگان پاوه به اطلاعات سپاه پاوه احضار و پنج نفر از آنها بازداشت شدند.

 ۲۱ آبان ۹۹ ماموران اطلاعات در شهرستان سنقر در استان کرمانشاه با یورش به محل سکونت چند تن از زندانیان سیاسی سابق آنها را دستگیر نموده و پس از بازجویی چند ساعته به بند ۴ زندان اوین منتقل کردند.

چهارشنبه ۲۸ آبان ماه ۹۹، طبق اعلام فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی، ۱۷ زن و مرد را در یک مهمانی خصوصی در یکی از روستاهای این شهرستان دستگیر کردند.

یکشنبه ۲ آذرماه ۱۳۹۹، منازل متعلق به ده‌ها شهروند بهایی در دستکم ۴ استان کشور مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

۲۶تیر ماه ۹۹، دستکم ۷۱ شهروند بهبهانی درخصوص اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی و صدور احکام اعدام برای بازداشت شدگان اعتراضات آبان سال گذشته، به دادسرای عمومی بهبهان احضار شدند.

شکی نیست که این بازداشتها واحضارهای گسترده، هدفی جز ایجاد ترس و وحشت و ناامنی در جامعه ندارد و از ترس تکرار اعتراضات بزرگی مانند اعتراضات آبان ۹۸ و دیماه ۹۶ میباشد که بی تردید در تقدیر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر