۱۳۹۹ آذر ۱, شنبه

تکمیلی – شکنجه زندانیان در زندان امیرآباد گرگان یک کشته و دو مجروح و مضروب + اسامی شکنجه گران


 

شکنجه زندانیان در زندان امیرآباد گرگان که روز سه شنبه ۲۷ آبان از طرف افسر نگهبان و عوامل این زندان رخ داد، علاوه بر یک کشته، دو مجروح و مضروب شدید نیز داشته است.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از توهرا (فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا) روز سه شنبه ۲۷ آبان ۹۹ به دنبال درگیری صورت گرفته بین زندانیان در زندان امیرآباد گرگان، افسران نگهبان و عوامل این زندان اقدام به تنبیه بدنی و شکنجه زندانیان کردند که این امر منجر به مرگ یک زندانی به نام محمد دوجی شد.

در این گزارش آمده است علاوه بر محمد دوجی که در زیر شکنجه جانش را از دست داد، دو زندانی دیگر به نامهای تیمور مکتوبی و مهران قریشی به شدت مجروح و مضروب شده و به بیمارستان منتقل شدند.

محمد دوجی و تیمور مکتوبی

بر اساس این گزارش وضعیت تیمور مکتوبی به قدری وخیم بوده که مستقیما به بخش مراقبتهای ويژه منتقل شده و پس از گذشت چند روز به بخش عمومی انتقال داده شده است.

از وضعیت مهران قریشی اطلاعی در دست نیست.

تیمور مکتوبی متاهل و متولد سال ۱۳۶۳، ساکن شهرستان گمیشان است.

در این گزارش آمده است محمد دوجی که در زیر شکنجه جان باخت روز پنجشنبه ۲۹آبان در آرامگاه روستای حسن طیب دفن شده است.

اسامی عاملان و آمران جنایت در این حادثه عبارت است از:

افسران نگهبان:
کمال میرزاعلی، ابوذر عموزاد و محمد رنجبر
رئیس اندرزگاه ۲:
احمد ریاحی
رئیس یگان حفاظت زندان امیرآباد گرگان:
ابوذر قجر

درباره قتل محمد دوجی در زندان امیرآباد گرگان:

چهارشنبه ۲۸آبان ۹۹، یک زندانی ۱۹ ساله به نام محمد دوجی در زندان امیرآباد گرگان زیر شکنجه های وحشیانه افسر نگهبان زندان به قتل رسیده است.

بدنبال درگیری در این زندان، افسر نگهبان برای تنبیه کردن محمد لباسهایش را درآورده و او را به صورت عریان دستبند و پابند میزند و سپس او را از سقف زندان در سرما آویزان کرده و شروع به کتک زدنش میکند تا محمد از هوش برود، سپس در مقابل چشم سایر زندانیان روی او آب سرد می ریزد تا بهوش بیاید و مجددا او را کتک بزنند و به این ترتیب میخواستند «درس عبرتی» برای سایر زندانیان بشود.

متاسفانه بامداد امروز چهارشنبه ۲۸آبان، محمد دیگر نتوانست شکنجه ها را تحمل کند و زیر شکنجه جان سپرد.

محمد دوجی، جوان ۱۹ ساله‌ اهل روستای «اودک دوجی» از توابع شهرستان آق‌قلا بوده است که  بابت اتهام «درگیری» به زندان محکوم شده بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

به کانالنه به زندان نه به اعدامدر تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر