۱۳۹۹ آذر ۷, جمعه

تبعید زندانی سیاسی چنگیز قدم خیر به زندان مرکزی اهواز



خبرهای رسیده حاکی از تبعید زندانی سیاسی چنگیز قدم خیر به زندان مرکزی اهواز است.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، زندانی سیاسی چنگیز قدم خیر که از روز ۲۷آبان از زندان مسجد سلیمان در استان خوزستان خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، در تماس تلفنی با خانواده اش اعلام کرد که به زندان مرکزی اهوار (زندان شیبان) منتقل شده است.

زندانی سیاسی چنگیز قدم خیر بدلیل عفونت و نارسایی کلیه در وضعیت وخیمی بسر میبرد و پزشکان زندان اعلام کرده اند که او باید فورا تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

در مرداد سال ۹۹ اداره اطلاعات کامیاران اعزام این زندانی سیاسی به مرخصی استعلاجی و عمل جراحی را مشروط به همکاری وی با این نهاد امنیتی کرد. مسئولین زندان نیز به بهانه شیوع کرونا و درگیر بودن بیمارستانها از اعزام او برای عمل جراحی خودداری کردند. نهایتا و علیرغم نوشتن نامه از سوی پزشکی قانونی اهواز و ضرورت اجرای عمل جراحی او از این امکان محروم مانده و وزارت اطلاعات به این روش او را تحت شکنجه قرار داده است.

چنگیز قدم خیر روز چهارشنبه ۱۴اسفند ۹۸ در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و مخالفت اداره اطلاعات کامیاران با اعزام وی به مرخصی استعلاجی اعتصاب غذا کرده بود اما پس از گذشت سه روز از اعتصابش با خونریزی شدید کلیه و با درخواست پزشک معالج خود به اعتصابش پایان داد.

چنگیز قدم خیر اهل کامیاران در تاریخ ۱۹خرداد۹۰ در شهر سنندج از سوی ماموران سپاه پاسداران هدف تیراندازی قرارگرفت، در این تیراندازی گلوله به کلیه اش اصابت کرد و موجب از کار افتادن یک کلیه شد، ماموران در همان وضعیت او را بازداشت کردند، متاسفانه این گلوله تا مدتها در کلیه اش باقی ماند ونهایتا باعث از دست رفتن کامل یک کلیه شد.

چنگیز قدم خیر متولد ۱۳۶۷در سال ۱۳۹۰ بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل و پس از دو سال به زندان مسجد سلیمان در اهواز تبعید شد.
او به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در احزاب کرد مخالف نظام» توسط دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی به ۴۰ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شد.

این زندانی سیاسی خودش اعلام کرده است که بی گناه است و قربانی سناریوهای ساختگی دستگاه امنیتی شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر