۱۳۹۷ فروردین ۷, سه‌شنبه

انتقال حمیدرضا امینی به زندان فشافویه با ولیچر در مقابل خانواده

زندانی سیاسی حمیدرضا امینی با دست و پای بسته روی ویلچر در مقابل چشمان خانواده اش به زندان فشافویه منتقل شد.

#ایران #حقوق_بشر - به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ حمیدرضا امینی به علت اعتصاب خشک از تاریخ ۲۶ اسفند ماه در بیمارستان خمینی بستری و تحت فشار برای اعترافات اجباری قرار گرفته است.
خانواده این زندانی که به اتهام فعالیت در فضای مجازی بازداشت شده است از آن تاریخ هر روز در مقابل بیمارستان خمینی حضور پیدا می کنند که بتوانند با وی دیدار کنند. اما هر بار مامورین زندان مانع از دیدار آنها می شوند.
امروز صبح ۶ فروردین ماه؛ حمیدرضا امینی با دست و پای بسته در حالیکه توان راه رفتن و صحبت نداشت؛ روی ویلچر به سمت زندان فشافویه برده شد. 
بر اساس گفته خانواده وی؛ حمیدرضا در حالی که نای صحبت نداشت و مامورین اجازه صحبت و دیدار با خانواده را به وی نمی دادند؛ طوری که خانواده بشنوند گفت که بدلیل وخامت حالش دکتر معالج اجازه ترخیص از بیمارستان را نداده است. اما به دستور دادستانی وی را به زندان می برند. وی همچنین گفت که سربازان وی را مورد توهین قرار می دهند.
گفتنی است که در روز ۲۹ اسفند ماه که همسر حمیدرضا امینی همراه با دو فرزندش قصد داشتند چند دقیقه ای وی را ببینند؛ مامورین زندان حمیدرضا امینی را در مقابل چشمان خانواده بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.
حمیدرضا امینی پیش از جریان اعتراضات سراسری در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی حین اعتصاب غذا به زندان موسوم به «تهران بزرگ» منتقل و در بخش «تیپ یک» این زندان محبوس شد.
حمید رضا امینی که در دنیای مجازی با نام مستعار «آریو برزن» شناخته میشود، ظهر روز 11 آذر ماه سال در منزل بازداشت و به زندان منتقل گردید. مامورین امنیتی سپاه که متشکل از پنج مرد و یک زن بودند ،کلیه وسایل شخصی شامل گوشی های موجود در خانه همراه با حافظه های خارجی آن را ضبط و همراه خود به مراکز امنیتی منتقل نموده اند.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #فشافویه #زندان #اعدام  #اعتصاب_غذا #بازداشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر