۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۳, دوشنبه

زندانی سیاسی محمد بنازاده امیرخیزی را آزاد کنید

زندانی سیاسی محمد بنازاده امیرخیزی با حدود ۷۰ سال سن و بیماریهای سخت هم اکنون در شرایط سخت و بدون امکانات در زندان رجایی شهر است.


محمد بنازاده امیرخیزی از بازاریان سرشناس تهران است. برادر او در دهه ۶۰ اعدام شده و چند تن از اعضای خانواده‌اش از اعضای مجاهدین خلق هستند. گفته می‌شود به همین دلیل خانواده امیرخیزی به شدت تحت فشار هستند. او به اتهاماتی همچون «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» و با مصادیقی از قبیل حمایت از خانواده زندانیان سیاسی، بارها دستگیر شده است.
آقای امیرخیزی پیش از این بارها سابقه بازداشت داشته است. وی در سال ۸۴ به اتهام هواداری از مجاهدین دستگیر و مدتی در سلولهای بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشت. امیرخیزی سپس در ۹ آذر ماه سال ۸۸ توسط ماموران امنیتی در محل کارش دستگیر و به اتهام کمک مالی به سازمان مجاهدین خلق به ۵ سال حبس محکوم گردید و پس از تحمل حبس در آبان ماه ۱۳۹۳ از زندان رجایی شهر آزاد شد.

محمد بنازاده امیرخیزی، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵، مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شده و در آذرماه ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد.

آقای امیرخیزی به دلیل سن بالا به بیماریهایی چون فشار خون مبتلاست. او از پارگی مینیسک پا رنج می برد. اما مسئولان زندان علیرغم وضعیت بد سلامتی محمد بنازاده امیرخیزی، از پذیرش درخواست اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان خودداری می‌کنند. او همچنین مبتلا به بیماری پروستات است. این زندانی سیاسی، همچنین در دوران زندان به مشکلات عصبی از نوع اختلال خواب و فراموشی مبتلا شده است. آقای امیرخیزی بدلیل بیماری پروستات باید هر از چند گاهی تحت سونوگرافی و چک و کنترل پزشک قرار گیرد که از همه اینها محروم است.
این زندانی سیاسی در شرایط سختی در سالن فوق امنیتی ۴ بند ۱۰ زندان رجایی شهر محبوس است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#زندانی_سیاسی #زندان_رجایی_شهر #کرج #محمد_بنازاده_امیرخیزی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر