۱۳۹۸ خرداد ۹, پنجشنبه

انتقال صابر ملک رئیسی به قرنطینه زندان مرکزی اردبیل


زندانی سیاسی صابر ملک رئیسی به دادگاه تجدیدنظر احضار و پس از بازگشت به قرنطینه تنبیهی زندان مرکزی اردبیل منتقل شد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام٫ روز یکشنبه ۵ خرداد ماه ۹۸، دادگاه تجدیدنظر زندانی سیاسی صابر ملک رئیسی در اردبیل برگزار و این زندانی سیاسی به دادگاه اعزام شد.
اما پس از بازگشت از دادگاه مسئولان زندان اردبیل وی را به قرنطینه زندان (بند۸) منتقل کردند. مسئولان زندان هیچ توضیحی درباره علت انتقال وی ارائه نداده و تنها به گفتن اینکه علت انتقال حکم قضایی است اکتفا کردند. آنها پس از انتقال وی به قرنطینه، اقدام به تفتیش و بازرسی تخت و وسایل شخصی این زندانی سیاسی کردند.

لازم به ذکر است که در اواخر سال ۹۷ برای محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل در حالی که نهمین سال از دوره محکومیت ۱۵ ساله خود را به صورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می‌کند، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام پرونده سازی شده و به ۶ ماه زندان محکوم شده است.
او و زندانی سیاسی دیگری به نام شیراحمد شیرانی در فروردین ماه ۹۸ به جهت بخش دوم این پرونده به دادگاه احضار شده بودند.
این دو زندانی در سال ۹۷ با پرونده سازی تحت عنوان «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» از طریق نشر اخبار خود و سایر زندانیان در «شبکه های معاند در جهت تخریب نظام» روبرو و حدود سه ماه در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان محبوس شدند. 
محمد صابر ملک رئیسی زندانی سیاسی بلوچ در سال ۸۸ در حالیکه که ۱۵ سال بیشتر نداشت دستگیر و در اداره اطلاعات زندان زاهدان تحت شکنجه و فشار قرار گرفت. وی به ۱۵ سال زندان در تبعید محکوم شد. به گفته خودش این محکومیت بر اساس اعترافات اجباری تحت فشار انجام گرفته است. بر اساس گفته خود و خانواده اش وی به دلیل فعالیتهای برادر بزرگتر خود بعنوان گروگان دستگیر شده است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اردبیل  #زندانی_سیاسی_تبعیدی #زندان_اردبیل #صابر_ملک_رئیسی #شیراحمد_شیرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر