۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۰, جمعه

عفو بین‌الملل: دو شهروند خوزستانی در خطر اعدام هستند

سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت خبر داد که دو شهروند عرب استان خوزستان با اقرار زیر شکنجه و در دادگاهی به‌شدت ناعادلانه به محاربه متهم و محکوم به اعدام شده‌اند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای از خطر اعدام دو شهروند عرب استان خوزستان خبر داد.



عفو بین‌الملل نام این دو تن را «عبدالله کرم‌الله کعب» و «قاسم عبدالله» ذکر کرده و گفته است که این دو شهروند اهل سنت در ارتباط با حمله مسلحانه تیرماه ۹۴ به یک هیئت عزاداری در صفی‌آباد دزفول محکوم شده‌اند.
براساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل حکم اعدام علیه این دو هموطن عرب براساس اعترافات آنها زیر شکنجه صادر شده است.

عفو بین‌الملل می‌گوید: تنها مستنداتی که برای محکومیت این دو نفر ذکر شده «اقرارهای آنها است که زیر شکنجه، از جمله شوک الکتریکی، آویزان کردن سر و ته به مدت یازده روز و اعدام ساختگی، گرفته شده است».
وکلای این دو زندانی نیز گفته‌اند هیچ مستند دیگری جز اقاریر متهمان ارائه نشده و اقرارهای اخذشده نیز در تناقض با اظهارات شاهدان عینی است.

به نوشته عفو بین‌الملل، حکم اعدام این دو تن برای تایید به دیوان عالی کشور رفته است.

گفتنی است که دو سال پیش افراد ناشناسى در صفی‌آباد دزفول سوار بر یک‌دستگاه خودروی سواری پژو به محل تکیه‌ی هیات عزاداری قمر بنی‌هاشم این شهر حمله کرده و دو نَفَر را کشتند که چند روز بعد از این حادثه ۱۵ نَفَر از شهروندان عرب در روستاهای اطراف شوش بازداشت شدند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #خوزستان  #نه_به_اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر