۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۹, پنجشنبه

ضرب و شتم محمدصابر ملک رئیسی در زندان مرکزی اردبیل

محمدصابر ملک رئیسی زندانی سیاسی تبعیدی محبوس در زندان مرکزی اردبیل مورد ضرب و شتم توسط دو تن از عوامل این زندان قرار گرفت. 

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۸ دو تن از مسئولان بند ۱و ۲ زندان اردبیل به نام‌های فرهاد نوروزی و مهدوی جهت گرفتن انگشتری از محمدصابر ملک رئیسی، وی را مورد ضرب و شتم قرار داده که منجر به آسیب دیدگی در ناحیه دست شده است.

رئیس بند۱ زندان مرکزی اردبیل فردی با نام مهدوی و رئیس بند۲ این زندان فرهاد نوروزی برای آزار و ایجاد تنش و درگیری با این زندانی با همکاری هم سعی در گرفتن انگشتر وی داشتند که به دلیل غیر قانونی بودن این موضوع و سابقه این دو فرد در مفقود کردن لوازم زندانیان پس از تحویل گرفتن آنها با مخالفت محمدصابر روبرو شدند. در پی این موضوع محمدصابر را به دفتر مدیر داخلی منتقل کرده و با ضرب و شتم و بدرفتاری به تلاش خود ادامه داده و با خودکار سعی در باز کردن مشت او و در آوردن انگشتر کردند که باعث آسیب دیدن دست وی شده است.
مسئولان بند۱ و ۲ زندان مرکزی اردبیل می خواستند برای آزار و اذیت این زندانی با همکاری هم لوازم شخصی این زندانی را به زور ضبط کنند که با توجه به مقاومت محمدصابر ملک رئیسی اقدام به ضرب و شتم وی کردند.

محمدصابر ملک رئیسی در سن ۱۵ سالگی در مهرماه ۱۳۸۸ بازداشت شد و آنطور که خود در نامه هایش گفته به خاطر فعالیت‌های یکی از برادرانش و در حالی که دستگاه امنیتی دسترسی به برادرش نداشت به عنوان “گروگان “دستگیر شده است.

این زندانی اهل زاهدان نهایتا بعد از تحمل دو سال سلول انفرادی درپی یک اعتصاب «خشک و تر» در یک دادگاه «نمایشی» به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق محاربه به تحمل ۲۲ سال حبس در تبعید محکوم شد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_مرکزی_اردبیل #مشهد #زندانی_سیاسی #صابر_ملک_رئیسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر