۱۳۹۸ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

تداوم اعتصاب غذای اکبر باقری در تهران بزرگ

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، زندانی سیاسی اکبر باقری در شرایطی سخت، ششمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود در زندان تهران بزرگ را پشت سر می‌گذارد.

او که مبتلا به بیماری خونریزی روده و دچار کم خونی شدید است، روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۸ به جای انتقال به بیمارستان جهت عمل جراحی، بصورت ناگهانی به زندان تهران بزرگ منتقل شد و از همان روز در اعتراض به این انتقال و عدم انجام عمل جراحی اش دست به اعتصاب غذا زد. بر اساس گزارشهای رسیده وضعیت جسمی او هم اکنون وخیم بوده، دچار ضعف شدید و لرزش بدن است.
اکبر باقری در فروردین ماه امسال دچار کم خونی شدید شد و مسئولان زندان مجبور شدند او را به صورت اورژانس به بیمارستان بیرون از زندان اعزام کنند. به دلیل وخامت حالش به وی دو واحد خون تزریق شد. اما مسئولان زندان او را بدون تکمیل درمان به زندان بازگرداندند. 
وخامت شرایط جسمی او به حدی بود که پزشکان نظر به عمل جراحی وی داده اند. اما عوامل حکومتی در زندان اوین با کارشکنی، عمل جراحی او را به تأخیر انداخته و او را با همین شرایط به زندان تهران بزرگ که یکی از بدترین زندانهای ایران است، منتقل کردند.
 مسئولان زندان اوین همچنین هزینه پرداختی او برای درمان دندانش را بالا کشیده و او را بدون درمان منتقل کرده اند.
وی در اعتراض به این شرایط اعتصاب غذا کرده است.
اکبر باقری از هواداران مجاهدین خلق در تاریخ دوم اسفند ۹۶ در تجمع اعتراضی غارت شدگان در مقابل مجلس در تهران دستگیر شد. او سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید و تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت. او پس از چهار ماه توسط قاضی صلواتی به ۹ سال زندان محکوم و همین حکم عیناً تأیید شد.
اکبر باقری پیش از این در اردیبهشت ۹۶ نیز مورد هجوم نیروهای امنیتی در منزلش قرار گرفته و مأموران امنیتی وسایل شخصی و مدارک وی را با خود برده بودند. وی پس از ۲۰ روز با تلاش خانواده‌اش آزاد شده بود.
اکبر باقری یک دختر ۶ ساله و مادر پیر دارد که سرپرستی آنان به عهده وی بوده است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_تهران_بزرگ #اعتصاب_غذا #زندانی_سیاسی #اکبر_باقری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر