۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۲, یکشنبه

بلاتکلیفی بیش از ۵۰ زندانی در زندان قزلحصار کرج

 بیش از ۵۰ تن از زندانیان زندان قزلحصار کرج با وجود گذشت بیش از ۶ سال از بازداشت همچنان در وضعیت بلاتکلیفی هستند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، بر اساس گزارشهای رسیده ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ زندانی در واحد ۲ زندان قزلحصار محبوس هستند که بیشتر آنها را متهمان مواد مخدر تشکیل می دهند. در بین این متهمین، حداقل ۵۰ نفر با بیش از ۶ سال سابقه بازداشت در وضعیت بلاتکلیف و زیر اعدام به سر می برند. به گزارش منابع مطلع، بسیاری از این زندانیان متهمان مواد مخدر بوده و در صورت اعتراض به بلاتکلیفی و شرایط زندان با شلاق و شکنجه در سوییت انفرادی، زندان دربسته و قرنطینه مواجه می شوند.
در واحد ۲ زندان قزلحصار کرج ۴ سالن بزرگ قرار دارد که در هر کدام بین ۳۳۰ تا ۳۵۰ نفر زندانی هستند. ۴ سالن کوچکتر نیز در این واحد وجود دارد که بین ۵۰ تا ۶۰ نفر جمعیت دارند.  
وضعیت غذایی به طور خاص در ماه رمضان بسیار بد و غذا بی کیفیت است. فروشگاه زندان به نسبت پیش از ماه رمضان مواد غذایی را ۲ تا ۳ برابر گرانتر به زندانیان می فروشند. در این بین زندانیانی که پول ندارند، در وضعیت فلاکت باری به سر می برند.

بر اساس گزارش دیگری بیماریهایی همچون سل، بیماریهای عفونی و واگیردار در این زندان فراوان است. ورود زندانیان جدید که عمدتا معتادان به مواد مخدر و کارتن خوابها را تشکیل می دهند و عدم قرنطینه بیماران، باعث شیوع بیماری در میان زندانیان این زندان شده است. همین امر باعث ورود ساس و شپش به زندان شده و در محیط در بسته بیماری ها را افزایش داده است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_قزلحصار #زندانی #بلاتکلیف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر