۱۳۹۴ تیر ۸, دوشنبه

#ايران اسماعیل عبدی بازداشت شد؛تجمع اعتراضی در حمایت از وی در مقابل زندان اوین

#ايران اسماعیل عبدی بازداشت شد؛تجمع اعتراضی در حمایت از وی در مقابل زندان اوین


روز شنبه ٦ تیر اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران که برای پیگیری حکم ممنوع الخروج بودنش از کشور، به دادسرای اوین مراجعه کرده بود؛ پس از ساعها بازجویی بازداشت و روانه زندان شد.
در این روز تعدادی از معلمان که قرار گذاشته بودند، اسماعیل عبدی را همراهی کنند، و تعدادشان بیش از ٧٠ نفر بود و از تهران و شهرهایی چون مریوان، همدان، مشهد، کرج، زاهدان، رودهن، ملارد، شهریار، قلعه حسن خان، تاکستان و.. بودند، با شنیدن خبر بازداشت اسماعیل عبدی مقابل اوین تجمع کردند. یکی از معلمان که به عنوان نماینده معلمان به درون زندان رفته و با بازجوها و اسماعیل عبدی صحبت کرده بود در میان معلمان حاضر شد و گفت به بازجوها از طرف معلمان گفته است چنانچه بازداشت عبدی ادامه یابد، معلمان با جمعیت بیشتری دست به تجمع خواهند زد. معلمان در ساعت ۶ بعدازظهر به تجمع خود پایان دادند تا بعدا درمورد ادامه اعتراض تصمیم گیری کنند.
اسماعیل عبدی بخاطر مبارزاتش برای خواستهای برحق معلمان احضار و زندانی شده است. این احضارها برای عقب زدن اعتراضات معلمان است. اسماعیل عبدی باید مورد وسیعترین حمایت قرار گیرد.
اسماعیل عبدی و همه معلمان زندانی رسول بداغی، علی اکبر باغانی، علیرضا هاشمی، محمود باقری، عبدالرضا قنبری باید فورا آزاد شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر