۱۳۹۴ خرداد ۳۱, یکشنبه

تجمع زنان مقابل استادیوم آزادی


تجمع زنان مقابل استادیوم آزادی



روز ۲۹خرداد ماه بازی والیبال میان دو تیم ایران و آمریکا در ساعت ۹ شب آغاز شد در حالیکه علیرغم وعده های قبلی، حتی خبرنگاران زن نیز اجازه حضور در ورزشگاه آزادی را نیافتند.
به جز این تعداد معدود از زنان، هیچ زنی حتی زن خبرنگار اجازه ورود به استادیوم را نیافته است. حتی به گفته شاهدان عینی درخیابان های منتهی به استادیوم آزادی، ماموران انتظامی جلوی خودروها با راننده یا سرنشین زن را گرفته و به آنها اجازه عبور ندادند.
یکی از شهروندان از مشاهدات خود از خیابان های منتهی به استادیوم آزادی گفت: «تمام خیابان های اطراف استادیوم پر از مامور امنیتی و نیروی انتظامی و به خصوص ماموران زن بود.
»

بنفشه جمالی، فعال حقوق زنان نیز در صفحه فیسبوک خود با اشاره به مامورانی که جلوی خودروهای با سرنشین زن را می گرفته اند، نوشت: «جلوی ماشین را می گیرند. شیشه را پایین می دم. ماموری که جلوی ماشین رو گرفته میگه از اینجا نمی تونید برید. می پرسم چرا؟ می گه بهمون دستور دادند به خانم ها اجازه ندیم که سمت ورزشگاه بیاند!! میگم اما من مسیر خونم این سمت هست و باید از این سمت برم. مامور با بی حوصلگی میگه به خاطر بازی والیبال خانم. ما هم از صبح اینجا هستیم! دور بزن نمی تونی از خیابون ورزشگاه رد شی!»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر