۱۳۹۴ دی ۷, دوشنبه

ورشکستگی اقتصادی به زندان ها هم راه برده است

#ایران - ورشکستگی اقتصادی به زندان ها هم راه برده است

مدتهاست که بیمارستان های وابسته به سازمان زندان ها که زندانیان بیمار را به آنجا اعزام می کردند از پذیرش بیماران سازمان زندان ها خودداری کرده و به صراحت از عدم پرداخت پول و بدهکاری زندان به بیمارستان می گویند و آن را علت عدم پذیرش خود عنوان می کنند به همین خاطر زندانیان می بایست هزینه بیماری خود را هم که علت اصلی آن شرایط بهداشتی، تغذیه، و روحی زندان است را شخصا بپردازند، از مدت ها قبل تر هم زندان امکان تأمین هیچ دارویی را هم نداشته است جز مسکن.
گفتنی است که از چندی پیش جیره خشک زندان هم به تمامی قطع شده تا زندان بتواند با کاهش حجم مواد اصلی و افزودن آب بیشتر و هم چنین بی کیفیت ترین نوع برنج، حبوبات، سویا و ... از هزینه بیشتر خودداری کرده و همان مواد را که قبلا سهمیه هر زندانی بوده به قیمت چند برابر از طریق فروشگاه های زندان به زندانیان بفروشد.
اخیرا هم در عملی عجیب اقدام به تخلیه کلیه تخت های زندان می کند که بنا به گفته زندانیان علت آن جبران کمبود مالی از طریق فروش و حراج تخت و آهن آلات زندان است.
در حالیکه برای سلول هایی که به شکل انفرادی ساخته شده اند، جای دادن دو یا سه نفر تنها به وسیله تخت های سه طبقه امکان پذیر بود که حال آنها را هم جمع آوری می کنند و زندانیان بیچاره و نگونبخت می بایست ضمن از دست دادن همان یک ذره فضای تخت، در یکدیگر بلولند و بغلتند و انواع بیماری های مختلف را به  یکدیگر منتقل کنند. به راستی چه کسی مسئول این همه ستم و تضییع حقوق زندانیان است و حداقل حقوق زندانی مثل جایی برای خوابیدن، چیزی برای خوردن و هوایی برای تنفس را باید از چه کسی مطالبه کرد؟


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر