۱۳۹۴ دی ۴, جمعه

آنا مریم رفیعی فرزند استاد بازنشسته دانشگاه زندانی بند 8 اوین نگران از وضعیت بهداشت زندان اوین

#ایران - آنا مریم رفیعی فرزند استاد بازنشسته دانشگاه زندانی بند 8 اوین نگران از وضعیت بهداشت زندان اوین

آنا مریم رفیعی فرزند استاد بازنشسته دانشگاه که در بند 8 اوین زندانیست از وضعیت بهداشت زندان اوین میگوید:
رخی زندانیان در بند هشت دچار بیماری اچ آی وی مثبت و هپاتیت بی و سی هستند اما نه تنها اقدامی در مورد آنها صورت نمی گیرد بلکه اقدامی برای سرایت و پیشگیری این بیماری ها نیز نمی شود. با توجه به عدم رعایت بهداشت و تراکم جمعیت در زندان احتمال مبتلا شدن زندانیان دیگر به این بیماری بسیار بالاست.
تفکیک زندانیان بر اساس سابقه، جرم، جنس، سن، تابعیت، وضع جسمانی و حتی تحصیلات صورت نگرفته و پدر من بیش از شش ماه است که با زندانیان جرایم مالی، قاچاق کالا و مواد مخدر هم بند است.

به گفته پدرم سویا جانشین گوشت شده و سبزی و میوه نیز به ندرت دیده می شود. سراسر تابستان سال گذشته پدرم بارها مورد گزش ساس قرار گرفته چون ساس و دیگر حشرات در زندان بسیار زیاد است. او دچار حساسیت های پوستی و وادار به مصرف داروهای زیاد شد و علیرغم درخواست های فراوان زندانیان برای ضد عفونی کردن بند، مسولان هیچ اقدامی انجام ندادند. در ضمن به گفته پدرم سرویس بهداشتی و حمام به تعداد کافی در بند وجود ندارد. آب گرم هم همیشه در دسترس نیست و حتی برخی شیرهای آب به درستی کار نمی کند یا کاملا از کار افتاده است.
آقای محمد حسین رفیعی فعال ملی مذهبی 26 خرداد سال 1394 توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 8 زندان اوین منتقل شد. گفته میشود که وی برای اجرای حکم پرونده سال ۱۳۸۲ خود به زندان برده شده است.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر