۱۳۹۴ دی ۹, چهارشنبه

وخامت حال سه تن از زندانیان سیاسی در اعتصاب غذای نامحدود

#ایران - وخامت حال سه تن از زندانیان سیاسی در اعتصاب غذای نامحدود

امروز ٩ دی ١٣٩٤ گزارشات رسیده از منابع مطلع خبري در زندان رجایی شهر(گوهردشت) موسوم به دارالقرآن حاکی از وخامت وضعیت جسمانی سه تن از زندانیان سیاسی است.
افشین بایمانی، ایرج حاتمی و فریدآزموده سه تن از زندانیان سیاسی که در اعتصاب غذای نامحدود به سر می برند به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به بهداری این زندان منتقل شدند.
بنابرهمین گزارش افشین بایمانی در حالی که بیست و سومین روز اعتصاب غذای خشک را پشت سر می گذارد به قدری ضعیف شده است که توانایی راه رفتن ندارد و به کمک همبندیانش به بهداری منتقل شده است.
به گفته زندانیان ایرج حاتمی نیز که به تحریک مردانی رئیس این زندان از سوی زندانیان عادی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته از دردهای ناشی از جراحات وارد شده و ضعف ناشی از چهار روز اعتصاب غذا وضعیت مناسبی ندارد.
این زندانیان افزودند صبح امروز بعد از انتقال بایمانی، آزموده و حاتمی به بهداری هیچ کدام اجازه نصب سرم به پزشک را نداده اند و زمانی که پزشک بهداری از آنها خواسته است که اعتصاب غذاشان را بشکنند هر سه زندانی به بند بازگشته و خطاب به پزشک اعلام کرده اند تا زمانی که به خواسته هایشان نرسیده اند دست از اعتصاب غذا برنخواهند داشت.
لازم به یادآوری است که افشین بایمانی و ارژنگ داوودی از ١٧ آذر سال جاری و علیرضا فراهانی، فرید آزموده، بهزاد ترحمی و ایرج حاتمی از سوم دی ماه به منظور احقاق حقوق خود و در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم از سوی مسئولین و عدم احتساب مدت زمان بازداشت دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.
این زندانیان از زمان شروع اعتصاب غذا بارها از سوی امیریان و مردانی رئیس زندان رجایی شهر و مهدی فر رئیس سالن ٢ این زندان تهدید به پرونده سازی جدید، انتقال به سایر بندهای عمومی زندان، ضرب و شتم و حذف فیزیکی شده اند و به گفته زندانیان ضرب و شتم ایرج حاتمی گواه عملی کردن این تهدیدها است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر