۱۳۹۶ آبان ۱۰, چهارشنبه

سهیل عربی محروم از ملاقات با خانواده و در معرض خطر در بند زندانیان خطرناک

#حقوق_بشر #ایران - سهیل عربی محروم از ملاقات با خانواده و در معرض خطر در بند زندانیان خطرناک



زندانی سیاسی - عقیدتی سهیل عربی زندانی سیاسی عقیدتی هم اکنون در بند ۸ سالن ۸ زندان اوین در بین زندانیان خطرناک محبوس بوده و همچنین از ملاقات با خانواده محروم است. 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ در مهر ماه سال جاری؛ پس از توهین رییس زندان (علی چهارمحالی) به زندانیان سیاسی؛ سهیل عربی و آرش صادقی به طور مودبانه به وی اعتراض کردند. اما مسئولین زندان اقدام به انتقال سهیل عربی به بند ۸ اوین و آرش صادقی به زندان رجایی شهر (گوهردشت) کردند. بند ۸ زندان اوین بند زندانیان با جرائم خطرناک است.
 در ابتدا به سهیل عربی گفته شده بود که فقط برای سه روز در بند ۸ خواهد ماند. ولی همچنان برخلاف اصل تفکیک جرائم در این بند محبوس است. این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای این زندانی سیاسی شد. به طوریکه امروز ۱۰ آبان ماه؛ توسط یکی از زندانیان عادی تهدید به ضرب و شتم با چاقو شد.
همچنین حدود سه ماه است که مسئولین زندان سهیل عربی را از ملاقات با خانواده محروم کرده اند. مسئولین زندان اجازه پوشیدن لباس شخصی به زندانیان سیاسی در ملاقات را نمی دهند و ملاقات با خانواده را مشروط به پوشیدن لباس زندان کرده اند. سهیل عربی این امر را توهینی به خود و خانواده دانسته و آن را مربوط به خلافکارانی چون بعضی از مسئولین حکومتی می داند. وی به دلیل نپوشیدن لباس زندان از ملاقات با همسر و دخترش محروم مانده است. 

به گفته یکی از منابع نزدیک به وی« بر اساس قوانین قضایی سهیل عربی می بایست روز ۲۷ شهریور امسال آزاد می شد. اما همانند دهه شصت که مسئولین زندان زندانیان سیاسی را پس از پایان حکم همچنان نگه داشته و آزاد نمی کردند؛ او را نیز آزاد نمی کنند. دو روز پیش نمایندگان مجلس در گفتگویی که با زندانیان این زندان داشتند این موضوع را تایید کردند که وی می بایست آزاد می شد. اما هیچ اقدامی تاکنون در این خصوص انجام نشده است».
بر اساس گفته همین منبع سهیل عربی در دوران بازجویی مورد شکنجه قرار گرفته و حتی تهدید به تجاوز شده و اعترافاتی که از وی گرفته شده بدلیل همین شکنجه های جسمی و روحی بوده است. علاوه بر این وی محروم از یک محاکمه علنی و عادلانه بوده است. محاکمه وی در یک دادگاه بسته بدون پوشش خبری و غیرعادلانه بوده است.
این زندانی سیاسی عقیدتی پیش از این در اعتراض به این شرایط و پرونده سازی برای همسرش اقدام به یک اعتصاب غذای طولانی کرده و تا دم مرگ پیش رفت.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اوین #تهران #ملاقات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر