۱۳۹۶ آذر ۶, دوشنبه

درخواست کمک یک جوان ۲۲ ساله محکوم به اعدام و تصمیم وی برای خودکشی

#حقوق_بشر #ایران - درخواست کمک یک جوان ۲۲ ساله محکوم به اعدام و تصمیم وی برای خودکشی



یک زندانی ۲۲ ساله در زندان رجایی شهر در وضعیت روحی نامناسب قرار دارد. وی درخواست کمک از هموطنان دارد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ عباس طاهری زندانی ۲۲ ساله متهم به قتل در بند ۷ زندان رجایی شهر(گوهردشت کرج)،بعد از انتقال به بند یک این زندان در شرایط نامناسب روحی قرار دارد.
روز یکشنبه ۵ آذر ماه عباس طاهری زندانی محکوم به قصاص در زندان رجایی شهر، در پی انتقال به بند یک از این زندان تصمیم به خودکشی گرفته است. به گفته منبعی مطلع، طاهری به مسئولان زندان عنوان داشته است اگر وی را مجددا به اندرزگاه ۷ بازنگردانند اقدام به خودکشی خواهد کرد.
 چندی پیش عباس طاهری بدلیل نداشتن خانواده (پدر و مادر) شخصا برای گرفتن رضایت از اولیای دم با آنها تماس تلفنی برقرار میکند و پس از امتناع آنها بر رضایت دچار مشکلات روحی شده است. وی از مسئولین زندان تقاضا میکند که وی را برای یک روز به انفرادی منتقل کرده تا شرایط روحی نامساعدش منجر به درگیری و یا برخورد با همبندیانش نگردد. اما مسئولین زندان به جای انتقال به انفرادی وی را از بند ۷ سالن ۱۹ به بند ۱سالن یک منتقل کردند.

طاهری پس از این انتقال تقاضای بازگشت کرده اما قبادی معاون اجرایی زندان رجایی شهر اهمیتی نداده و بعد از درخواست های مکرر وی؛ او را مورد ضرب و شتم نیز قرار دادند. این زندانی نیز به مسئولان اعلام کرد در صورت عدم انتقال به بند قبلی دست به خودکشی خواهد زد و علت آن را نیز بدرفتاری مسئولان، عدم اهمیت به خواسته های خود و مشکلات شخصی و قبلی که با برخی از زندانیان بند یک دارد عنوان کرده است.

عباس طاهری جوان ۲۲ ساله از تمامی رسانه ها و سازمانهای حقوق بشری تقاضای کمک و همیاری برای حفظ امنیت و جانش را دارد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #رجایی شهر #گوهردشت #کرج #قصاص #اعدام #خودکشی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر