۱۳۹۶ آبان ۳۰, سه‌شنبه

تبدیل بند زندانیان سیاسی اردبیل به قفس برای فشار چند برابر بر زندانیان

#حقوق_بشر #ایران - تبدیل بند زندانیان سیاسی اردبیل به قفس برای فشار چند برابر بر زندانیان



مسئولین زندان اردبیل؛ بند ۷ این زندان را که محل زندانیان سیاسی است تبدیل به قفس کرده اند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس گزارش منابع مطلع؛ حدود شش ماه پیش مسئولین زندان مرکزی اربیل بند ۷ بند زندانیان سیاسی تبعیدی را؛ با زدن حصار توری مانند از بالا شبیه به قفس کرده اند.
سوراخهای این حصار مربعهای ۴ سانتی بوده و کل محوطه بند را فراگرفته است. هدف از این کار محدود کردن و تشدید فشار بر زندانیان سیاسی است.  
این بند دارای یک حیاط با ابعاد ۶ در ۷ متر و بسیار کوچک است. بالای سر حیاط یک برجک دیدبانی بسیار بلند و وسیع به ارتفاع ۱۲ متر ساخته شده که در شش متری ارتفاع برجک دیدبانی قرار داده شده است. برجک استوانه ای شکل بقدری وسیع است که مانع رسیدن نور آفتاب به زندانیان در حیاط شده و نور خورشید که مورد نیاز زندانیان است به آنها نمی رسد.
نور خورشید ساعت 2 بعدازظهر به بعد به قسمتهای کوچکی از حیاط می رسد. در پاییز و زمستان که بارش باران و برف است؛ زندانیان از نور محروم هستند.
علیرغم همه این محدویتها باز هم این قفس توری بالای سر بند کشیده شده است. هنگامی که برف می بارد این توری مثل یک پوشش کل هواخوری و محوطه بند را می پوشاند و مانع دیدن آسمان می شود.
این قفس توری برای بند ۸ که بعنوان قرنطینه زندان استفاده می شود نیز کشیده شده است. 
بند ۷ زندان مرکزی اردبیل دارای یک اتاق پنج در پنج با ۲۱ تخت است که ۱۴ زندانی شامل ۷ زندانی سیاسی تبعیدی و ۷ زندانی عادی در آن محبوس هستند. زندانیان عادی شامل دو زندانی متهم به قتل و سه نفر متهمین به مواد مخدر و سایر اتهامات دیگر هستند که به دلیل خارجی بودن در این بند نگهداری می شوند. 
این بند دارای یک راهرو به ابعاد چهار در یک متر است که به سرویس بهداشتی وصل می شود. فاصله به حدی نزدیک است که وقتی کسی استحمام می کند صدا به داخل اتاق منتقل شده و مزاحم آسایش حداقلی برای زندانیان می شود. 
خانواده های زندانیان سیاسی به این وضعیت اعتراض دارند و آن را باعث تشدید فشار بر عزیزانشان می دانند.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #فشار #اردبیل #قفس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر