۱۳۹۶ آذر ۲, پنجشنبه

باز هم زنجیر کردن زندانی به میله در زندان اردبیل

#حقوق_بشر #ایران - باز هم زنجیر کردن زندانی به میله در زندان اردبیل



مسئولین زندان اردبیل بیش از ده روز است که یک زندانی را در قرنطینه زندان با بستن میله به زنجیر و پابند شکنجه می کنند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ این زندانی که در بازداشت موقت به سر میبرد؛ افشین ولی پور فرزند سیف الله نام دارد و از روز ۲۲ آبان به مدت ۱۰ روز است که  به میله های واقع در بخش قرنطینه زندان بوسیله زنجیر و پابند بسته شده است.
 وی پس از اینکه وارد منازعه و درگیری فیزیکی با زندانی دیگری شد بدستور رئیس بند به قرنطینه این زندان منتقل و بوسیله زنجیر و پایند به میله های واقع در این بخش زنجیر شده است.
در توضیح بخش مورد اشاره در قرنطینه جایی است سر پوشیده، که دور تا دور آن را میله  به مثابه حفاظ تشکیل میدهد و زندانی خاطی را به میله های این بخش میبندند، این مکان بین زندانیان به قرنطینه زیر پل معروف است.پس از گذشت ۱۰ روز از وضعیت این زندانی با این شرایط طاقت فرسا اطلاعی در دست نیست.
گفتنی است که این شکنجه در زندان مرکزی اردبیل رایج بوده و پیش از این نیز گزارشهایی از شکنجه زندانیان اعم از سیاسی و اتهامات عادی به این وسیله (بستن به میله در هوای سرد) داشتیم.
صابر ملک رئیسی در سال گذشته مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد زمستان اردبیل با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده بود. 
همچنین زندانی دیگری به نام بهنام امیری را که به نداشتن جای خواب اعتراض کرده بود مضروب و ساعتها در هوای سرد به میله پرچم در حیاط زندان زنجیر شده بود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اردبیل #زنجیر #زندان #شکنجه #پزشک #زندان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر