۱۳۹۸ خرداد ۱۱, شنبه

آغاز اجرای طرح پابند الکترونیکی در مورد زندانیان در آذربایجان شرقی برای سرکوب بیشتر


دستگاه قضاییه تبریز برای سرکوب بیشتر باز هم از تکنولوژی استفاده می‌کند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام روز پنجشنبه ۹خرداد ماه ۹۸ دادستان تبریز گفت: از طرح پابند الکترونیکی در مورد زندانیان استفاده میکنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی از آغاز اجرای طرح پابند الکترونیکی در این استان خبرداد و گفت: هدف از اجرای این طرح که برای مجرمان سبک در نظر گرفته شده، کاهش آمار زندانیان است.

دستگاه قضاییه نظام ولایت فقیه که حاکمیتش را در آستانه خطر نابودی می‌بیند بیش از همیشه نیاز به سرکوب و بگیر و ببند مردم دارد. از همین رو از آنجایی که زندان‌هایش از زندانی لبریز شده است و دیگر ظرفیتی برای نگهداری این تعداد زندانی را ندارد با استفاده از تجهیزات الکترونیکی سعی در کنترل و سرکوب هرچه بیشتر مردم را دارد.

موسی خلیل اللهی روز پنجشنبه در مراسم راه اندازی تجهیزات الکترونیکی در اداره کل زندان‌های آذربایجان شرقی گفت: طرح مراقبت‌های الکترونیکی و نظارت فرد تحت مراقبت از طریق تجهیزات الکترونیکی در محدوده جغرافیایی تعیین شده با همکاری معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان و مسئولین زندان تبریز در اداره کل زندان تبریز اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد که آذربایجان شرقی چهارمین استان کشور در اجرای طرح پابند الکترونیکی است،

معاون آمار و فناوری اطلاعات رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم مراقبت الکترونیکی را نظارت و کنترل فرد تحت مراقبت به صورت مستمر یا دوره‌ای با استفاده از ابزار و تجهیزات الکترونیکی تعریف کرد که با اجرای این طرح محکومین به حبس در محدوده مشخص سامانه الکترونیکی تحت نظارت قرار می‌گیرند.

وی افزود: پابند الکترونیکی که در این طرح به پای محکوم به حبس بسته می‌شود، بومی و ساخت متخصصان ایرانی است که مانند جی پی اس عمل کرده و توسط سیستم مانیتورینگ در تهران کنترل می‌شود.

فراهانی اضافه کرد: این پابند در صورت هرگونه دستکاری قابل مشاهده است و به وی تذکر و هشدار داده می‌شود و اگر فرد به هشدارها بی‌اعتنایی کند، به قاضی دادگاه اعلام خواهد شد تا اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

وی گفت: این دستگاه شارژی است و در صورت اتمام شارژ فرد متهم هر مسیری را طی کند پس از انجام شارژ مکان‌ها مشخص می‌شود و اگر هم به سیستم آسیبی وارد شود خود فرد باید هزینه آن را پرداخت کند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر